Tweede verslag - Invoering publiek toezicht en handhaving van de verordening 2019/1150 van het Europees Parlement en de Raad ter bevordering van billijkheid en transparantie voor zakelijke gebruikers van onlinetussenhandelsdiensten (Wet publiek toezicht en handhaving verordening bevordering billijkheid en transparantie voor zakelijke gebruikers van onlinetussenhandelsdiensten)

Dit tweede verslag is onder nr. C toegevoegd aan wetsvoorstel 36285 - Wet toezicht en handhaving verordening bevordering billijkheid en transparantie voor zakelijke gebruikers van onlinetussenhandels­diensten i.

1.

Kerngegevens

Officiële titel Invoering publiek toezicht en handhaving van de verordening 2019/1150 van het Europees Parlement en de Raad ter bevordering van billijkheid en transparantie voor zakelijke gebruikers van onlinetussenhandelsdiensten (Wet publiek toezicht en handhaving verordening bevordering billijkheid en transparantie voor zakelijke gebruikers van onlinetussenhandelsdiensten); Tweede verslag
Document­datum 17-07-2024
Publicatie­datum 17-07-2024
Nummer KST36285C
Kenmerk 36285, nr. C
Externe link origineel bericht
Originele document in PDF

2.

Tekst

Eerste Kamer der Staten-Generaal

2024

Vergaderjaar 2023-

36 285

Invoering publiek toezicht en handhaving van de verordening 2019/1150 van het Europees parlement en de Raad ter bevordering van billijkheid en transparantie voor zakelijke gebruikers van onlinetussenhandelsdiensten (Wet publiek toezicht en handhaving verordening bevordering billijkheid en transparantie voor zakelijke gebruikers van onlinetussenhandelsdiensten)

TWEEDE VERSLAG VAN DE VASTE COMMISSIE VOOR ECONOMISCHE ZAKEN EN KLIMAAT1

Vastgesteld 16 juli 2024

Het wetsvoorstel en de nota naar aanleiding van het verslag hebben in de commissie aanleiding gegeven tot het maken van de volgende nadere vragen.2

Inleiding

De fractieleden van BBB hebben naar aanleiding van de nota naar aanleiding van het verslag de volgende vragen.

Vragen en opmerkingen van de leden van de BBB-fractie

In het kader van uniformiteit binnen de EU vragen de leden van de BBB-fractie hoe de samenwerking tussen toezichthouders eruit gaat zien nu er geen formele verplichting tot samenwerking in de verordening zal komen. Hoe worden grote verschillen in regeldruk binnen de EU voorkomen? In het kader van de rechtszekerheid voor de gehele sector vragen deze leden wat de termijn is voor de inwerkingtreding van het wetsvoorstel en of dit ook binnen de EU wordt afgestemd.

1    Samenstelling:

Kemperman (BBB), Van Langen-Visbeek (BBB) (ondervoorzitter), Panman (BBB), Crone (GroenLinks-PvdA), Kluit (GroenLinks-PvdA) (voorzitter), Thijsssen (GroenLinks-PvdA), Van Gurp (GroenLinks-PvdA), Vos (GroenLinks-PvdA), Van Ballekom (VVD), Van den Berg (VVD), Petersen (VVD), Bovens (CDA), Prins (CDA), Aerdts (D66), Dittrich (D66), Van Strien (PVV), Visseren-Hamakers (PvdD), Baumgarten (JA21), Van Apeldoorn (SP), Holterhues (CU), Dessing (FVD), Schalk (SGP), Perin-Gopie (Volt), Van Rooijen (50PLUS), Van der Goot (OPNL)

2    Kamerstukken I 2023/24, 36 285, B.

kst-36285-C ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2024

De vaste commissie voor Economische Zaken en Klimaat ziet met belangstelling uit naar de nota naar aanleiding van het tweede verslag en ontvangt deze graag uiterlijk vrijdag 6 september 2024.

De voorzitter van de vaste commissie voor Economische Zaken en Klimaat,

Kluit

De griffier van de vaste commissie voor Economische Zaken en Klimaat, Karthaus

Eerste Kamer, vergaderjaar 2023-2024, 36 285, C 2


 
 
 

3.

Meer informatie

 

4.

Parlementaire Monitor

Met de Parlementaire Monitor volgt u alle parlementaire dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.