Motie De Hoop/Segers over het voeren van lastige gesprekken onderdeel maken van de lerarenopleiding - Primair Onderwijs - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 626 toegevoegd aan dossier 31293 - Primair Onderwijs.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Primair Onderwijs; Motie; Motie van de leden De Hoop en Segers over het voeren van lastige gesprekken onderdeel maken van de lerarenopleiding |
---|---|
Documentdatum | 29-06-2022 |
Publicatiedatum | 29-06-2022 |
Nummer | KST31293626 |
Kenmerk | 31293, nr. 626 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2021
2022
31 293
MOTIE VAN DE LEDEN DE HOOP EN SEGERS
Voorgesteld 29 juni 2022
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
van mening dat het bijbrengen van de waarden van de democratische rechtsstaat een essentiële taak van het onderwijs is;
constaterende dat het burgerschapsonderwijs niet alleen bestaat uit het bijbrengen van kennis maar ook het bespreekbaar maken van maatschappelijk beladen thema's en het stimuleren van democratische attituden door het voeren van respectvolle dialoog;
overwegende dat de huidige polarisatie het bespreekbaar maken van beladen thema's gecompliceerd maakt en leraren vaak aangeven niet te zijn geëquipeerd in de vaardigheden benodigd om dat lastige gesprek te voeren;
verzoekt de regering alle lerarenopleidingen te ondersteunen om aankomende leraren vaardigheden bij te brengen tot het voeren van lastige gesprekken;
verzoekt de regering tevens om met de lerarenopleidingen te bezien hoe het voeren van lastige gesprekken onderdeel kan worden van het curriculum, en de Kamer hierover te informeren voor de OCW-begrotingsbehandeling,
en gaat over tot de orde van de dag.
De Hoop Segers
kst-31293-626 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2022
Tweede Kamer, vergaderjaar 2021-2022, 31 293, nr. 626