Motie Bisschop over schrijfvaardigheid opnemen als onderdeel van de eindtoets en het eindexamen Nederlands - Primair Onderwijs - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 629 toegevoegd aan dossier 31293 - Primair Onderwijs.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Primair Onderwijs; Motie; Motie van het lid Bisschop over schrijfvaardigheid opnemen als onderdeel van de eindtoets en het eindexamen Nederlands |
---|---|
Documentdatum | 29-06-2022 |
Publicatiedatum | 29-06-2022 |
Nummer | KST31293629 |
Kenmerk | 31293, nr. 629 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2021-2022
31 293
Voorgesteld 29 juni 2022 De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende dat eenzijdige aandacht voor begrijpend lezen de taalontwikkeling van leerlingen niet ten goede komt en kansenongelijkheid kan vergroten;
constaterende dat de eindtoets en het eindexamen inzake Nederlandse taal sterk leunen op begrijpend lezen;
verzoekt de regering te onderzoeken op welke wijze in de eindtoets en het eindexamen Nederlands schrijfvaardigheid als onderdeel kan worden ingevoegd, en de Kamer te informeren binnen welke termijn schrijfvaardigheid als onderdeel wordt opgenomen,
en gaat over tot de orde van de dag.
Bisschop
kst-31293-629 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2022
Tweede Kamer, vergaderjaar 2021-2022, 31 293, nr. 629