ICT-vernieuwing binnen politieportefeuilles (bijlage bij 29628,nr.948) - Hoofdinhoud
Inhoudsopgave
Officiële titel | ICT-vernieuwing binnen politieportefeuilles (bijlage bij 29628,nr.948) |
---|---|
Documentdatum | 29-05-2020 |
Publicatiedatum | 04-06-2020 |
Nummer | 2020D21249 |
Kenmerk | 29628, nr. 948 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Bijlage 3 ICT-vernieuwing binnen politieportefeuilles
In deze bijlage is de voortgang van de ICT-vernieuwing bij de politie opgenomen. Hierin wordt per portefeuille geschetst wat de doelstellingen van de vernieuwing zijn
en wordt een toelichting gegeven op de realisatie in 2019 en de voorziene ontwikkelingen in 2020 en verder (op basis van de portefeuilleplannen). De te realiseren ICT-
vernieuwing voortkomend uit het regeerakkoord kan hier onderdeel van zijn. In dit overzicht zijn alleen die portefeuilles opgenomen welke een substantiële IV
component in zich dragen. Voor de portefeuilles Contra Terrorisme, Extremisme en Radicalisering (CTER), Ondermijning, Zorg en Veiligheid, Conflict en Crisisbeheersing,
Financiële en Economische Criminaliteit (FINEC) en Gebied gebonden Politiezorg (GGP) geldt dat de ICT-vernieuwing waarvan gebruik wordt gemaakt met name binnen
de andere portefeuilles wordt gerealiseerd. In deze bijlage is de stand van zaken tot en met december 2019 weergegeven.
Hoofdportefeuille (doel): Gerealiseerd in 2019: In ontwikkeling (2020 en verder): In voorbereiding c.q. onderzoek naar innovatieve mogelijkheden voor de toekomst:
Opsporing Uitbreiding Zicht op Zaken; gegevenskoppeling Mobiel audio verhoor (mobiele aangiften Onderzoek ketenbrede biometrie voorziening.
Vernieuwing in de opsporing richt zich op: BVH en BOSZ met Geïntegreerd Processysteem en verhoren auditief kunnen opnemen). Multimedia toepassen in het opsporingsveld.
sneller en makkelijker informatie uitwisselen in Strafrecht. Uitbreiding functionaliteit Summ-IT: Digitaal Digitale samenwerkingsruimte ZSM.
de strafrechtketen; Verwerving nieuw systeem t.b.v. interceptie dossier en digitale handtekening, Opsporingscommunicatie: administratie rondom
vergroten doelgerichtheid en kwaliteit opsporing (tapsysteem). internetmonitoring voor digitale wijkagent, het delen en tonen van video’s en foto’s t.b.v.
door invoering van moderne, App Mijn Onderzoek voor delicten diefstal en koppelvlakken met de BOD- en, digitale opsporingsonderzoeken.
gebruikersvriendelijkere interfaces en verdere stalking als proeftuin ontwikkeld. communicatie sporen, Beslag in beeld. Kwaliteit van gegevens: registratie in en het
digitalisering van de strafrechtketen; Uitrol laptops voor 1e lijns medewerkers Afronden implementatie biometriesysteem; gebruik van applicaties standaardiseren ten
vermindering van de administratieve lasten; Forensische Opsporing (mobiel werken en uitfaseren HAVANK.
implementatie gemoderniseerd Wetboek van administratieve lastenverlichting). Implementatie van een nieuw
behoeve van gegevensuitwisseling met ketenpartners. Digitale Transformatie Opsporing
Strafvordering. Toekomstgericht infrastructuurontwerp interceptiesysteem.
Hierbij wordt aangesloten bij de beoogde interceptie gereed. Ontwikkelen van een Toolkit Zeden;
Politie in Strafrechtketen (DTOPS)
vernieuwingen uit de Ontwikkelagenda Opsporing. Verwerving kwaliteitsmanagementsysteem informatiesysteem rondom kinderporno,
Forensische Opsporing. landelijke database kinderporno. Systeemintegratie FO, NFI en OM, forensisch
In gebruikname verwijzingsportaal informatie systeem, NFIDENT
bankgegevens t.b.v. opsporing door politie. Opstellen inhoudelijke impactanalyse en
Geautomatiseerde koppeling voorbereiden pilots ten behoeve van de
verwijzingsportaal bankgegevens vanuit modernisering van het wetboek van Summ-IT. strafvordering.
Gezamenlijke monitor re-work met OM i.h.k.v. Implementatie
“In één keer goed” is gerealiseerd. Kwaliteitsmanagementsysteem Forensische
Pilot lokale opslag Audio Visuele Registratie Opsporing.
(AVR).
Hoofdportefeuille (doel): Gerealiseerd in 2019: In ontwikkeling (2020 en verder): In voorbereiding c.q. onderzoek naar innovatieve
mogelijkheden voor de toekomst:
Vernieuwend Registreren Executie en signalering: OPP-functionaliteiten: Mogelijke innovatieve oplossingen (vanuit andere
Kern van de opdracht van het programma Zaakstroom Strabis (strafrechtboetes ) in Bouw ‘Melding’, Aangifte’ en portefeuilles) worden in overweging genomen
Vernieuwend Registreren is: gebruik genomen op Executie en ‘Aanhouding’ geschikt voor proces (indien binnen de kaders van Vernieuwend
Het vernieuwen (en daarmee vervangen) van Signalering (E&S). Winkeldiefstal. Registreren haalbaar) bij de uitwerking van de
(twaalf) operationele registratieve legacy Koppeling met ketenpartners binnen E&S Aangifte onbekende dader (VVC OD), gestandaardiseerde werkprocessen.
systemen; technisch gereed. voorheen Aangifte via Intranet (AVI). De komende jaren zullen de functionaliteiten van
met als belangrijke doelen het vergroten van Nieuwe werkwijze ‘signalering’ is Aangifte Winkeldiefstal (AWI). gebruikersvriendelijkheid, de mogelijkheid bieden ingeregeld. Hiermee is het Executie- en Direct Proces Verbaal.
de operationele registratieve legacy-systemen stapsgewijs worden vernieuwd op het OPP-
van het eenmalig vastleggen en het meervoudig Signaleringsproces verbeterd en de • Kernregisters platform
hergebruik van gegevens; samenwerking met het CJIB versterkt. Bouw van kernobjecten Niet-Natuurlijk
waardoor de beheerlasten van deze groep Signaleringen zijn overgezet van OPS en Goed voor proces Winkeldiefstal Op 14 november is het BIT rapport gepubliceerd,
systemen verlaagd worden. naar E&S en OPS is niet meer realiseren. waarop de Min. van Justitie en Veiligheid op 14 operationeel.
-
•Beheer OPP
Ontsluiting naar KMar en BuZA. Migratie functionaliteit e-Briefing en E&S december een reactie heeft gegeven. De Mobiele app opgeleverd. consequenties voor het Programma Vernieuwend naar platform 2.0.
Mobiele toepassingen: Registreren worden nader onderzocht. • Persoonsgebonden Aanpak (PGA)/Amazone
Functionaliteiten voor Vaststellen van landelijk werkproces voor
Verkeersongevallen-registratie (VOR) monitoring en registreren van personen gerealiseerd en geïmplementeerd. en groepen in context van PGA en Plaats Delict Onderzoek (PDO) is Amazone (registratiesysteem veelplegers
gerealiseerd. en andere doelgroepen).
GTPA/ GDPA (geweld tegen/door • Mobiele toepassingen
politie ambtenaren) gerealiseerd. De ontwikkeling van de functionaliteit Deze functionaliteit is via MEOS te ProCo (professioneel controleren). gebruiken. Het inrichten van een uniforme werkwijze Winkeldiefstal:
(Tijdelijke) koppeling OPP-BVH en OPP – voor implementatie van opgeleverde functionaliteiten in de eenheden.
GMS is gerealiseerd.
Claimen van GMS melding in OPP is
gerealiseerd.
De eerste versie van Melding wordt in 4
pilotteams beproefd.
Kernregisters Bouw van kernobjecten Natuurlijk Persoon
en Locatie voor proces Winkeldiefstal gerealiseerd.
Hoofdportefeuille (doel): Gerealiseerd in 2019: In ontwikkeling (2020 en verder): In voorbereiding c.q. onderzoek naar innovatieve mogelijkheden voor de toekomst:
Intelligence Landelijke uitrol Implementatie van Advanced Analytics Experimenten in Real Time Intelligence-labs.
Tijdige, integere intelligence van en voor de criminaliteitsanticipatiesysteem (CAS); tooling welke bijdraagt aan het analyseren Investeren in nieuwe technologie. politie en haar partners uit interne en externe waarmee de benodigde politie capaciteit van grote hoeveelheden data. Onderzoek naar verdere professionalisering datagegevens bronnen. bepaald kan worden voor een specifieke buurt Uitwisseling van gegevens met veiligheidsdienst science met als doel meer toepassingen van het
en of regio tijdens een bepaalde periode. o.b.v. art. 24 Wpg is mogelijk. gebruik van big data.
Doorlopende ontsluiting nieuwe Analytical cases voor Cybercrime en CTER. De voorziening BlueView zal in 2020 en 2021 in
gegevensbronnen en koppeling aan het Hierbij wordt inzicht verworven door het gebruik worden genomen binnen de opsporing. politie data platform voor gebruik in de combineren en analyseren van grote Daarmee zal het aantal gebruikers stijgen naar zoekprogramma’s. hoeveelheden data, ten behoeve van slimmer circa 20.000.
Blue View 4.0 (zoekmachine waarmee men en effectiever politiewerk. informatie uit verschillende systemen kan Realiseren functionaliteit, gebruikmakend van
vinden) geïmplementeerd en Blue View het PolitieDataPlatform. 2.0 uitgefaseerd.
Met betrekking tot de Commercial Off The
Shelf pakketten (COTS) analysetooling is er een compleet overzicht van tools, gebruikers en kosten om hierop te kunnen sturen.
De nieuwe omgeving voor project raffinaderij is
opgeleverd en alle gebruikers werken op de nieuwe omgeving.
Er is een samenwerking gestart tussen de IV-
organisatie en het Team High Tech Crime (THTC) ten behoeve van Analytical Data Services (ADS).
Het PolitieDataPlatfom is technisch gereed. Er
is een PEN-test uitgevoerd en de bevindingen worden verwerkt. Daarmee is de basis voor het ontsluiten van bronnen gereed.
Hoofdportefeuille (doel): Gerealiseerd in 2019: In ontwikkeling (2020 en verder): In voorbereiding c.q. onderzoek naar innovatieve mogelijkheden voor de toekomst:
Dienstverlening Uitbreiding van de mogelijkheden van Doorontwikkeling omnichannel, toepassing Toepassing van Artificial Intelligence
Het uitbreiden van de mogelijkheden voor digitale Internetaangifte met meer delictsoorten. chatbot in combinatie met live chat (webcare) en mogelijkheden bij de Intake. dienstverlening aan onder andere de burger. Internetaangifte voor internetoplichting is nu 2D contact. Betekenisvolle afhandeling van meldingen en
Uitgangspunt is: ‘Dienstverlening op maat’. mogelijk. Implementeren webcare bij de eenheden / aangiften en terugkoppeling naar burger Met registratie (BVH) en monitoring wordt in
Regionale Service Centra.
het opsporingsproces en bij online aangiften de Ontwikkeling authenticatie burgers en bedrijven
werkwijze ‘individuele beoordeling’ door aansluiting op eIDAS en eHerkenning ondersteund. Met deze werkwijze kunnen (standaard binnen de overheid voor elektronische professionals in de strafrechtsketen beter de identificatie).
kwetsbaarheid van slachtoffers beoordelen en Implementatie virtuele callcenters overige RSC’s. maatregelen ter bescherming inzetten. Onderzoek naar toepassing IDIN als authenticatie
AVI (aangifte via intranet) module buiten mogelijkheid voor burgers. gebruik gesteld i.v.m. verouderd platform en Ontwikkelen intake van cybercrime. aangepaste wet- en regelgeving. Aangiftes Realiseren elektronische handtekening van de kunnen nu alleen nog rechtstreeks verwerkt burger.
worden in BVH. Ondersteuning van het meldingenproces door
Het Virtuele Callcentrum, dat de Regionale middel van een integrale coördinatievoorziening;
Service Centra ondersteunt bij het onderdeel verdelen bijna gereed, onderdeel meldingenproces, is technisch ingericht. Op voortgang bewaken ingepland. dit moment werken 3 Regionale Call centers Toepassing van risicotaxatie instrument Provict bij virtueel. Hierdoor kan de werklast bij de RSC’s individuele beoordeling. makkelijker over de eenheden worden Beschermen privacy van slachtoffers in de verdeeld. Tevens kan een hoger serviceniveau strafrechtketen.
van de politie naar de burgers worden bewerkstelligd.
Totstandkoming data.politie.nl waarop open
data van de politie gepubliceerd wordt.
Pilot chatbot Wout afgerond en wordt
geëvalueerd.
Chatbot Wout is gekoppeld met Servicemodule. Workforce management en quality assurance
voor Regionale Service Centra mogelijk gemaakt.
Webservice opgeleverd voor ketenslachtoffer
portaal.
Ondersteuning van het meldingenproces
door middel van een integrale coördinatievoorziening: onderdeel volgen is opgeleverd.
Hoofdportefeuille (doel): Gerealiseerd in 2019: In ontwikkeling (2020 en verder): In voorbereiding c.q. onderzoek naar innovatieve mogelijkheden voor de toekomst:
Digitalisering en Cybercrime Realisatie technische voorzieningen voor Realisatie technische voorzieningen voor de Investeren in Sensing techniek.
Deze portefeuille richt zich op de intensivering van de digitale opsporing: digitale opsporing. Onderzoek naar brede toepasbaarheid
de aanpak van cybercrime, het verder ontwikkelen De nieuwe omgeving Hansken is live Aanschaf en eerste implementatie van software van sensoren (waaronder in Smart Cities). van het digitaal opsporen en het onderzoeken en gegaan; en systemen binnen de mogelijkheden van de Investeren in nieuwe technologie toepassen van sensoren voor de politietaak. uploaden van data vanuit de teams digitale Wet Computercriminaliteit III (CCIII) en de Onderzoek naar brede toepasbaarheid Artificial
opsporing mogelijk. Dit brengt informatie continue doorontwikkeling ervan. Intelligence.
sneller naar eindgebruikers; De verdere implementatie (incl. voorbereiding Webcrawling: internationale samenwerking bijna 65 % van de locaties t.b.v. teams ICT-infrastructuur) van het landelijk gebruik van intensiveren.
digitale opsporing, Cybercrime teams en de bodycams wordt uitgewerkt en uitgevoerd. Het Teams Bestrijding Kinderporno aanbestedingsproces is inmiddels gestart.
Kindersekstoerisme zijn volledig De generieke voorziening webcrawling wordt
operationeel opgeleverd en aangesloten op specifiek gebouwd voor gebruik van toepassingen het Digitaal Transferium (helpt op het darkweb.
rechercheurs bij een goede verwerking van Brede implementatie Hansken.
hun inbeslaggenomen data);
Briefcam, een analysetool voor het
uitkijken van videobeelden, is na de start in 2018 nu landelijk geheel uitgerold als proof of concept.
De Artificial Intelligence agent toepassing
(reeds in gebruik bij aangifteproces), wordt nu ook ingezet t.b.v. team ‘follow the money’.
Er is een prototype voor het doen van
aangiften ontwikkeld. Daarbij zijn er ook enkele deelproducten opgeleverd voor het Artificial Intelligence (AI) georiënteerd opnemen van aangiften. In deze innovatieve ontwikkeling wordt verkend welke toegevoegde waarde AI kan leveren voor het aangifteproces.
Het Nationaal politielab AI (NPAI) draagt
bij aan nationale en internationale ‘ecosystemen’ c.q. netwerken.
De Proeftuinvoorziening voor de
ondersteuning van de operationele Sensing is gerealiseerd. Het eerste operationele project is aangesloten.
Embedded labs, gericht op het isoleren
van data van uiteenlopende geheugendragers.
Hoofdportefeuille (doel): Gerealiseerd in 2019: In ontwikkeling (2020 en verder): In voorbereiding c.q. onderzoek naar innovatieve mogelijkheden voor de toekomst:
Vreemdelingen, mensenhandel en migratie Diverse aanpassingen aan de identificatie Project Digitaal Werken in de Standaard Intelligence Tooling t.b.v. het
criminaliteit zuil (BVID) waardoor identificatie & vreemdelingenketen, met als doel het hebben Nationaal Vreemdelingen Informatie
Ontwikkelingen op het gebied van vreemdelingen registratie van verdachten en (verdachte) van een realtime online actueel knooppunt, het Expertisecentrum Mensen en informatie-uitwisseling met ketenpartners. vreemdelingen sneller en eenvoudiger
verloopt met kwalitatief betere resultaten. vreemdelingenbeeld voor iedere medewerker handel en Mensensmokkel, de backoffice
in de keten. identificatie en registratie en informatiedeling In beheername van de Recherche Analyse Doorontwikkeling van de Basisvoorziening met keten en ketenpartners in een op te
Omgeving (RAO) ten behoeve van het Identiteitsvaststelling. richten intelligence cluster Migratie.
Nationaal Vreemdelingen Informatie
Knooppunt (NVIK). Realisatie webcrawler signalen mensenhandel
Redesign Identificatiezuilen i.s.m. TU Delft;
voor het op internet geautomatiseerd het ontwikkelen van een toekomst bestendige
Digitalisering van het proces (en betrokken detecteren van de meest ernstige misstanden zuil ten behoeve van het veiligheidsvraagstuk: documenten) van vreemdeling rechterlijke zodat (bestuurlijke) controles en opsporing - identiteit, wie is hij/zij;
staande houding en overbrenging. Dit gerichter en daarmee efficiënter kunnen - vormt risico voor de openbare orde en
verbetert de informatiepositie van de politie plaatsvinden. veiligheid en/of betrokken bij
en ketenpartners. Het betreft een Programma Grenzen & Veiligheid: criminaliteit;
deelresultaat van het programma Digitaal Implementeren nieuwe en gewijzigde - vormt risico voor de Nationale
werken in de vreemdelingenketen. Europese Verordeningen in lijn met het Veiligheid;
Een analysetool in de vorm van een Europese veranderprogramma Borders & - asiel, verblijf en terugkeer.
stoplichtsysteem gerealiseerd, als onderdeel Security ten einde op verantwoorde wijze
van het programma Herijken Asielproces en grens- en migratiebeheer, vreemdelingen
identificatie- en registratiestraten. Hiermee handhaving & toezicht en internationale
is een snellere duiding van kwaadwillende opsporing te kunnen uitvoeren.
en kwetsbaren mogelijk.
De ontwikkeling van de nieuwe mobiele ID
koffers (t.b.v. mobiele
identiteitsvaststelling) is afgerond. De
eerste koffers zijn opgeleverd t.b.v.
buitenlandmissies.
Hoofdportefeuille (doel): Gerealiseerd in 2019: In ontwikkeling (2020 en verder): In voorbereiding c.q. onderzoek naar innovatieve mogelijkheden voor de toekomst:
Bedrijfsvoering Doorontwikkeling Planon release naar Planon Structurele oplossing voor bewaking PTSS- Lange Termijn Informatievoorziening
Verbeteren van specifieke voorzieningen LIVE heeft plaatsgevonden. dossiers en case management t.b.v. Bedrijfsvoering.
voor bedrijfsvoering. Realisatie nieuw Identity & Access schadeafhandeling. Lange Termijn Capaciteitsmanagement systeem
Management systeem; Inrichten Business Intelligence (BVI-BV) t.b.v. ter vervanging van BVCM en BCM.
er is gestart met de opschoning van de top Politie Academie. Lange Termijn Werving & Selectie systeem.
14 systemen. Er zijn nu 10 systemen Doorontwikkeling Politie Prestatie Dashboard Analyse Procure-to-pay proces en benodigde
opgeschoond. (PPD) gericht op operationele indicatoren voor toekomstgerichte systeemondersteuning.
een nieuwe versie van One Identity (IAM) is integrale sturing. geïnstalleerd in het nieuwe domein. Deze Realisatie nieuw Identity & Access Management
versie vervangt de IAM omgeving in het systeem en start opschoning systemen.
huidige domein en verbetert de Implementatie van elektronische facturatie (E-
geautomatiseerde verwerking van facturatie).
autorisaties. Realisatie nieuw intern portaal: Blue met o.a.
Implementatie tooling voor AVG & WPG BlueTube videokanaal, chatfunctie en één
registratie. integrale webshop. Inrichten en implementeren
Invoer leeromgeving met tijdelijke oplossing oplossing voor Loket Sociale Zekerheid. zelfroosteren voor capaciteitsmanagement. Rationalisatie huidige tools t.b.v. nieuw proces
Aanpassing systemen op nieuwe cao, waaronder initiële instroom politiemedewerkers. invoering LFU. Realisatie toepassingen Robotic Process
Vernieuwing en migratie van e-learning trainingen Automation RPA binnen andere diensten (Service
van E-pol naar het Leermiddelenportaal van de management, HR).
PA. Nieuwe PBF-tooling (Planning, Budgettering,
Proof of Concept Robotic Process Automation Forecasting) ten behoeve van het programma
(RPA) binnen Finance. Doorontwikkeling Begroten & Budgetteren.
Proof of Concept chatbot t.b.v. Werving &
Selectie.
Implementatie proces debitcards. Voertuig-Inzicht App waarmee Voertuigbeheer
een voertuig kan vinden en informatie m.b.t. gebruik etc. kan worden ingezien.
Hoofdportefeuille (doel): Gerealiseerd in 2019: In ontwikkeling (2020 en verder): In voorbereiding c.q. onderzoek naar innovatieve mogelijkheden voor de toekomst:
Techniek In het kader van de datacenterconsolidatie is In beheer name en saneren eigen beheerde Continue scan van technologische mogelijkheden.
Rekencentrum Noord-West afgebouwd en naar omgevingen (EBO’s).
Rekencentrum 3 gemigreerd. Datacenterconsolidatie is gericht op een zo Generieke infrastructuur (GI) is volledig opgeleverd efficiënt, effectief en veilig mogelijk beheer van
en bruikbaar als generieke landingsplaats voor applicaties. Rekencentrum Midden is het volgende applicaties. Een ontwikkelversie van de nieuwe en laatste rekencentrum dat nog gemigreerd moet biometrievoorziening is geland op de nieuwe worden.
infrastructuur. Het is de eerste grote applicatie die Programma ICOPS, waarmee een landelijke In vo
landt op de GI. omgeving wordt gerealiseerd waarop veilig gewerkt
Programma Confi fase 1 (wordt ICOPS) is vrijwel kan worden met (meer) confidentiële Politie
afgerond voor de Landelijke Eenheid. gegevens.
Netwerkportaal: firewallverbetering versie 2.1 is Het Programma Herinrichting Beheer Mobiele ICT
afgerond. heeft tot doel de beschikbaarheid van mobiele ICT
Servicemanager (USM), de tool welke Expertdesk middelen te optimaliseren en verstoringen van orbereiding c.q. onderzoek naar innovatieve vervangt, is live. Laatste functionaliteiten worden mobiele ICT zo snel mogelijk te verhelpen, zodat de mogelijkheden voor de toekomst:
begin 2020 opgeleverd. agent zijn of haar werk ongestoord kan blijven uitvoeren. Aanbesteding en transitie Technisch & Logistiek beheer Landelijke Eenheid lopen op schema.
IV naar de politie cloud. Dit programma realiseert
de applicatiemigratie naar de Generieke Infrastructuur. Het programmaplan is goedgekeurd.
Ontwikkeling en implementatie van een nieuwe
tool voor de Servicedesk ICT, om tickets te registreren en beheren (service manager). Het is een moderne service management tool die gaat helpen om sneller, beter en makkelijker service te bieden aan alle collega’s.
Doorontwikkeling toegang tot politieobjecten. Ontwikkeling van een voorziening voor generieke
logging voortkomend uit wettelijke verplichtingen (AVG en WPG).
Continue ontwikkeling op het gebied van de
cyberweerbaarheid van de politie.
Netwerkportaal heeft tot doel om op
gecontroleerde wijze, met gebruik van generieke services, netwerkverkeer mogelijk te maken tussen de zones met een verschillend niveau van vertrouwen; inclusief internet.
Naast bovengenoemde portefeuilles met een substantiële IV-component, zijn de resultaten op de volgende portefeuilles vermeldingswaardig. Voor de portefeuille conflict en crisisbeheersing betreft dat de Live gang Ketenvoorziening Voetbal (KVV), ten behoeve van ondersteuning Persoonsgerichte Aanpak van hooligans en de ondersteuning van de wedstrijdvoorbereiding. Voor de portefeuille Gebiedsgebonden politiezorg is een app en koppeling met de Blue Spot Monitor opgeleverd binnen de Locatie Gebaseerde Informatie (LGI). LGI zorgt er voor dat (wijk)agenten op basis van hun geo positie belangrijke informatie krijgen over hun omgeving, subjecten en aandachtsgebieden.