Brief regering; Beantwoording resterende vragen commissie over de voortgangsrapportage PHS eerste helft 2019 (32404-93) - Programma hoogfrequent spoorvervoer - Hoofdinhoud
Deze brief is onder nr. 96 toegevoegd aan dossier 32404 - Programma hoogfrequent spoorvervoer.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Programma hoogfrequent spoorvervoer; Brief regering; Beantwoording resterende vragen commissie over de voortgangsrapportage PHS eerste helft 2019 (Kamerstuk 32404-93) |
---|---|
Documentdatum | 13-02-2020 |
Publicatiedatum | 13-02-2020 |
Nummer | KST3240496 |
Kenmerk | 32404, nr. 96 |
Commissie(s) | Infrastructuur en Waterstaat (I&W) |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2019-
2020
Programma hoogfrequent spoorvervoer
LIJST VAN VRAGEN EN ANTWOORDEN
Vastgesteld 13 februari 2020
De vaste commissie voor Infrastructuur en Waterstaat heeft een aantal vragen voorgelegd aan de Minister van Infrastructuur en Waterstaat over de brief van 3 oktober 2019 inzake de voortgangsrapportage PHS eerste helft 2019 (Kamerstuk 32 404, nr. 93).
De vragen 1 tot met 16 zijn reeds op 11 december beantwoord (Kamerstuk 32 404, nr. 95). De vragen 17 en 18 heeft de Minister beantwoord bij brief van 10 februari 2020. Vragen en antwoorden zijn hierna afgedrukt.
De voorzitter van de commissie,
Agnes Mulder
De adjunct-griffier van de commissie,
Witzke
kst-32404-96 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2020
Vraag 17
Welke aanpassingen zijn in 2019 gemaakt op het spoor rond Gilze-Rijen en welke stappen worden in 2020 verwacht?
Antwoord 17
In 2019 en 2020 zijn er vanuit PHS geen aanpassingen op het spoor rond Gilze-Rijen. De beoogde (transfer) maatregel is integraal onderdeel van de werkzaamheden die hier in het kader van de gemeentelijke aanpassingen «Integrale aanpak Spoorzone Rijen» plaatsvinden.
Vraag 18
Welke stations worden naar verwachting, net als Delft-Zuid, een nul-op-de-meter station?
Antwoord 18
Het streven van IenW en ProRail is om in het algemeen stations zo duurzaam mogelijk uit te voeren: een zo laag mogelijke CO2-uitstoot en bijvoorbeeld het gebruik van circulaire materialen. Bij de nadere uitwerking van alle PHS projecten worden de kansen voor het verder verduurzamen van het spoor in beschouwing genomen. Op korte termijn zijn binnen het programma PHS echter geen andere nul-op-de-meter stations voorzien.
Tweede Kamer, vergaderjaar 2019-2020, 32 404, nr. 96 2