Motie Van Meenen/Ypma over leraren de ruimte geven voor verbreding, verdieping en onderwijsvernieuwing - Primair Onderwijs - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 315 toegevoegd aan dossier 31293 - Primair Onderwijs.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Primair Onderwijs; Motie; Motie van de leden Van Meenen en Ypma over leraren de ruimte geven voor verbreding, verdieping en onderwijsvernieuwing |
---|---|
Documentdatum | 01-06-2016 |
Publicatiedatum | 01-06-2016 |
Nummer | KST31293315 |
Kenmerk | 31293, nr. 315 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
31 293 Primair Onderwijs
Nr. 315 MOTIE VAN DE LEDEN VAN MEENEN EN YPMA
Voorgesteld 1 juni 2016
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende dat het voor de ontwikkeling van onderwijsvernieuwing van groot belang is dat docenten in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs voldoende tijd hebben om dit op een hoog niveau vorm te geven;
spreekt uit te streven naar een maximaal aantal lesuren van twintig per (fulltime) docent voor het voortgezet onderwijs en acht dagdelen voor een (fulltime) docent in het primair onderwijs;
verzoekt de regering, in overleg met het onderwijsveld hiertoe voorstellen uit te werken, inclusief financiële consequenties en consequenties voor leerlingen, waardoor leraren tijd en ruimte krijgen om zich te verbeteren, verbreden, verdiepen en vorm te geven aan onderwijsvernieuwing,
en gaat over tot de orde van de dag.
Van Meenen
Ypma