33839 - Wet basisregistratie ondergrond
Dit is een beperkte versie
U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.
Dit wetsvoorstel werd op 14 januari 2014 ingediend door de minister van Infrastructuur en Milieu, Maas Geesteranus1.
Dit voorstel is gebaseerd op de overweging, dat het ter bevordering van een goede vervulling van bepaalde publiekrechtelijke taken en een doelmatig gebruik van beschikbare informatie over de ondergrond wenselijk is om een basisregistratie ondergrond tot stand te brengen.
Inhoudsopgave
Regels omtrent de basisregistratie ondergrond (Wet basisregistratie ondergrond)
Bij dit wetsvoorstel werd een nota van wijziging ingediend. (23 stuks)2 |
10 januari 2014, koninklijke boodschap, nr. 1
Koninklijke boodschap |
2 |
10 januari 2014, voorstel van wet, nr. 2
Voorstel van wet |
2 |
10 januari 2014, memorie van toelichting, nr. 3
Memorie van toelichting |
2 |
14 januari 2014, koninklijke boodschap, nr. 1
KST338391 Koninklijke boodschap |
2 |
14 januari 2014, voorstel van wet, nr. 2
KST338392 Voorstel van wet |
2 |
14 januari 2014, memorie van toelichting, nr. 3
KST338393 Memorie van toelichting |
Van deze pagina bestaat een uitgebreide versie met het inleidende gedeelte van de memorie van toelichting, alle documenten in dit dossier, een overzicht van Internetconsultatiedocumenten en reacties, een overzicht van door dit wetsvoorstel gewijzigde wetten en een overzicht van verwante dossiers.
De uitgebreide versie is beschikbaar voor betalende gebruikers van de Parlementaire Monitor van PDC Informatie Architectuur.
Met de Parlementaire Monitor volgt u alle parlementaire dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.
- 1.VVD-politica, die na een succesvol driejarig wethouderschap in Leiden al op jonge leeftijd staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat werd in de kabinetten-Balkenende. Voerde in de Kamers met het gemak het woord zonder al te zeer op haar ambtenaren te hoeven steunen. Maakte verruiming van grote rivieren mogelijk om overstromingen te voorkomen en bracht met minister Zalm een wet om Schiphol te privatiseren tot stand. Werd in 2007 directeur zorginkoop bij Achmea, maar keerde in 2010 in het kabinet-Rutte I terug als minister voor Infrastructuur en Milieu en behield die post in Rutte II. Wist de verhoging van de maximumsnelheid naar 130 km/uur door te voeren en bracht de omvangrijke Omgevingswet tot stand. Hoewel zij als politiek talent te boek stond, voerde zij toch vooral op een zakelijke, wat a-politieke wijze beleid.