Gewijzigde motie Duisenberg c.s. (ter vervanging van 33750-VIII, nr. 21) over een academisch opleidingsniveau voor leraren in de bovenbouwklassen vwo - Vaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (VIII) voor het jaar 2014 - Hoofdinhoud
Deze gewijzigde motie is onder nr. 47 toegevoegd aan wetsvoorstel 33750 VIII - Vaststelling begroting Onderwijs, Cultuur en Wetenschap 2014.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Vaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (VIII) voor het jaar 2014; Gewijzigde motie (nader); Gewijzigde motie van het lid Duisenberg c.s. (t.v.v. 33750-VIII, nr. 21) over een academisch opleidingsniveau voor leraren in de bovenbouwklassen vwo |
---|---|
Documentdatum | 06-11-2013 |
Publicatiedatum | 06-11-2013 |
Nummer | KST33750VIII47 |
Kenmerk | 33750 VIII, nr. 47 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2013–2014
33 750 VIII
Vaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (VIII) voor het jaar 2014
Nr. 47
GEWIJZIGDE MOTIE VAN HET LID DUISENBERG C.S. TER VERVANGING VAN DIE GEDRUKT ONDER NR. 21
Voorgesteld 5 november 2013
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat het kabinet en het onderwijsveld onder meer in het Nationaal Onderwijsakkoord de ambitie hebben uitgesproken voor onderwijs dat tot de top vijf van de wereld moet gaan behoren;
overwegende dat bij die top vijf-ambitie meer academici voor de klas in alle onderwijssectoren een gewenste richting is die stapsgewijs gerealiseerd kan worden;
overwegende dat momenteel circa 60% van de leraren in de bovenbouw van het voorbereidend wetenschappelijk onderwijs een wetenschappelijke opleiding heeft gevolgd, terwijl specifiek voor deze klassen een wetenschappelijke benadering van de lesstof de leerlingen optimaal kan voorbereiden voor hun volgende stap;
verzoekt de regering om, voor het voorbereidend wetenschappelijk onderwijs de gewenste wetenschappelijke benadering van de lesstof door docenten te stimuleren en in samenspraak met de vo-sector daarbij het academisch opleidingsniveau voor leraren in de bovenbouwklassen in 2020 als uitgangspunt te nemen,
en gaat over tot de orde van de dag.
Duisenberg
Rog
Jasper van Dijk
Van Meenen
Beertema
Mohandis