Kamervragen over zakelijke telefonie - Hoofdinhoud
Met dank overgenomen van P.H. (Pieter) Omtzigt i, gepubliceerd op vrijdag 21 september 2012.
Schriftelijke vragen van de leden Omtzigt en Koppejan aan de minister van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie
-
1.Heeft u kennis genomen van het feit dat de stortvloed van klachten over het bedrijf www.zakelijketelefonie.nl op de site www.bellen.com voortduurt, zoals u op 10 April jl. al constateerde bij het antwoord op Kamervragen op 10 April?
(bron: http://www.bellen.com/forum/onderwerp.aspx?category=44&onderwerp=307&topic=9725)
-
2.Hoeveel klachten zijn er sinds 1 januari ingediend tegen dit bedrijf bij de OPTA en bij het meldpunt acquisitiefraude?
-
3.Heeft u gezien dat dit bedrijf ook via spamming op faxen klanten werft (zie bijvoorbeeld: http://yfrog.com/z/kh880swj) maar dat daar niet tegen wordt opgetreden?
-
4.Bent u bereid de OPTA te vragen onderzoek te doen naar deze praktijken?
-
5.Kunt u aangeven hoe bedrijven kunnen aantonen dat zij geen vinkje op een website gezet hebben om zich aan te melden bij een telecom aanbieder? Welke actie moeten zij ondernemen om weer van het contract af te komen?
-
6.Bent u van mening dat de aangescherpte procedure voor oversluiten naar behoren werkt en dat die het aantal klachten verminderd heeft?
-
7.Op welke wijze en met welke wetswijzigingen gaat u ervoor zorgen dat het proces van oversluiten van telecom aanbieders meer ordelijk gaat verlopen en dat er absoluut sprake is van een expliciete wil van de ondernemer om een nieuw contract aan te gaan?