Motie Schouten over belonen van goede prestaties - Hoger Onderwijs-, Onderzoek- en Wetenschapsbeleid - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 232 toegevoegd aan wetsvoorstel 31821 - Verbetering bestuur hogeronderwijsinstellingen, collegegeldsystematiek en rechtspositie studenten i, wetsvoorstel 32253 - Uitbreiden van de mogelijkheden van selectie van studenten en van verhoging van het collegegeld alsmede aanscherpen van de toelatingsvereisten voor aansluitende masteropleidingen in het wetenschappelijk onderwijs (ruim baan voor talent) i, dossier 31288 - Hoger Onderwijs-, Onderzoek- en Wetenschapsbeleid, dossier 31288 - Hoger Onderwijs-, Onderzoek- en Wetenschapsbeleid, dossier 29355 - Gelijke behandeling voor mensen met een handicap of een chronische ziekte, wetsvoorstel 32500 VIII - Vaststelling begroting Onderwijs, Cultuur en Wetenschap 2011 en wetsvoorstel 32618 - Wet verhoging collegegeld langstudeerders i.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Hoger Onderwijs-, Onderzoek- en Wetenschapsbeleid; Motie; Motie Schouten over belonen van goede prestaties |
---|---|
Documentdatum | 27-09-2011 |
Publicatiedatum | 27-09-2011 |
Nummer | KST31288232 |
Kenmerk | 31288, nr. 232 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2011–2012
31 288
Hoger Onderwijs-, Onderzoek- en Wetenschapsbeleid
Nr. 232
MOTIE VAN HET LID SCHOUTEN
Voorgesteld tijdens het Notaoverleg van 26 september 2011
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende, dat de commissie-Veerman extra beloning voorstelt op basis van bewezen prestaties, om daarmee een opwaartse spiraal te creëren;
overwegende dat het kabinet beoogt het bekostigingsmodel in het hoger onderwijs aan te passen en de bonus-malussystematiek vanaf 2016 introduceert;
van mening dat de basiskwaliteit van instellingen altijd op orde moet zijn, zonder dit te koppelen aan een financiële bestraffing;
verzoekt de regering in het toekomstige bekostigingsmodel goede prestaties te belonen maar af te zien van het bestraffen van achterblijvers, zoals ook de Onderwijsraad voorstelt,
en gaat over tot de orde van de dag.
Schouten