Aanbeveling 2003/613 - Richtsnoeren inzake de herziene voorlopige berekeningsmethoden voor industrielawaai, vliegtuiglawaai, wegverkeerslawaai en spoorweglawaai en desbetreffende emissiegegevens - Hoofdinhoud
Dit is een beperkte versie
U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.
Inhoudsopgave
officiële titel
Aanbeveling van de Commissie van 6 augustus 2003 betreffende de richtsnoeren inzake de herziene voorlopige berekeningsmethoden voor industrielawaai, vliegtuiglawaai, wegverkeerslawaai en spoorweglawaai en desbetreffende emissiegegevens (kennisgeving geschied onder nummer C(2003) 2807)officiële Engelstalige titel
Commission Recommendation of 6 August 2003 concerning the guidelines on the revised interim computation methods for industrial noise, aircraft noise, road traffic noise and railway noise, and related emission data (notified under document number C(2003) 2807)Rechtsinstrument | Aanbeveling |
---|---|
Wetgevingsnummer | Aanbeveling 2003/613 |
Celex-nummer i | 32003H0613 |
Document | 06-08-2003 |
---|---|
Bekendmaking in Publicatieblad | 22-08-2003; PB L 212 p. 49-64 |
|
Aanbeveling van de Commissie van 6 augustus 2003 betreffende de richtsnoeren inzake de herziene voorlopige berekeningsmethoden voor industrielawaai, vliegtuiglawaai, wegverkeerslawaai en spoorweglawaai en desbetreffende emissiegegevens (Voor de EER relevante tekst) (kennisgeving geschied onder nummer C(2003) 2807)
Publicatieblad Nr. L 212 van 22/08/2003 blz. 0049 - 0064
Aanbeveling van de Commissie
van 6 augustus 2003
betreffende de richtsnoeren inzake de herziene voorlopige berekeningsmethoden voor industrielawaai, vliegtuiglawaai, wegverkeerslawaai en spoorweglawaai en desbetreffende emissiegegevens
(kennisgeving geschied onder nummer C(2003) 2807)
(Voor de EER relevante tekst)
(2003/613/EG)
DE COMMISSIE VAN DE EUROPESE GEMEENSCHAPPEN,
Gelet op het Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap,
Gelet op Richtlijn 2002/49/EG van het Europees Parlement en de Raad van 25 juni 2002 inzake de evaluatie en de beheersing van omgevingslawaai(1), en met name op bijlage II, punt 2.2,
Overwegende hetgeen volgt:
-
(1)Overeenkomstig bijlage II van Richtlijn 2002/49/EG worden voorlopige berekeningsmethoden voor de bepaling van de gemeenschappelijke indicatoren Lden en Lnight voor industrielawaai, vliegtuiglawaai, wegverkeerslawaai en spoorweglawaai aanbevolen voor lidstaten die nog niet over nationale berekeningsmethoden beschikken of op een andere berekeningsmethode willen overstappen.
-
(2)Overeenkomstig punt 2.2 van bijlage II bij Richtlijn 2002/49/EG moeten de vier aanbevolen voorlopige berekeningsmethoden worden aangepast aan de definitie van Lden en Lnight. In dit verband dient de Commissie richtsnoeren voor de herziene berekeningsmethoden te publiceren en emissiegegevens voor wegverkeerslawaai, spoorweglawaai en vliegtuiglawaai te verstrekken op basis van bestaande gegevens.
-
(3)De in deze aanbeveling uiteengezette maatregelen zijn in overeenstemming met het advies van het bij artikel 18 van Richtlijn 2000/14/EG van het Europees Parlement en de Raad(2) opgerichte comité,
BEVEELT AAN:
-
1.De richtsnoeren voor de herziene voorlopige berekeningsmethoden, zoals bedoeld in punt 2.2 van bijlage II bij Richtlijn 2002/49/EG, en de emissiegegevens voor wegverkeerslawaai, spoorweglawaai en vliegtuiglawaai op basis van bestaande gegevens zijn beschreven in de bijlage van deze aanbeveling.
-
2.Deze aanbeveling is gericht tot de lidstaten.
Gedaan te Brussel, 6 augustus 2003.
Voor de Commissie
Margot Wallström
Lid van de Commissie
-
(1)PB L 189 van 18.7.2002, blz. 12.
-
(2)PB L 162 van 3.7.2000, blz. 1.
BIJLAGE
Richtsnoeren inzake de herziene voorlopige berekeningsmethoden voor industrielawaai, vliegtuiglawaai, wegverkeerslawaai en spoorweglawaai en desbetreffende emissiegegevens
-
1.INLEIDING
Overeenkomstig artikel 6 en bijlage II van Richtlijn 2002/49/EG worden voorlopige berekeningsmethoden voor de bepaling van Lden en Lnight voor wegverkeerslawaai, spoorweglawaai, vliegtuiglawaai en industrielawaai aanbevolen voor lidstaten die nog niet over nationale berekeningsmethoden beschikken of op een andere berekeningsmethode willen overstappen. Deze methoden zijn:
-
-VOOR WEGVERKEERSLAWAAI: de Franse nationale berekeningsmethode "NMPB-Routes-96 (SETRA-CERTU-LCPC-CSTB)", genoemd in "Arrêté du 5 mai 1995 relatif au bruit des infrastructures routières, Journal Officiel du 10 mai 1995, Article 6" en in de Franse norm "XPS 31-133". Deze methode wordt in deze richtsnoeren "XPS 31-133" genoemd;
-
-VOOR SPOORWEGLAWAAI: de nationale berekeningsmethode van Nederland, gepubliceerd in "Reken- en Meetvoorschrift Railverkeerslawaai '96, Ministerie Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer, 20 november 1996". Deze methode wordt in deze richtsnoeren "RMR" genoemd;
-
-VOOR VLIEGTUIGLAWAAI: ECAC.CEAC Doc. 29 "Report on...
Lees meer
Deze wettekst is overgenomen van EUR-Lex.
Dit dossier wordt iedere nacht automatisch samengesteld op basis van bovenstaande dossiers. Hierbij is aan de technische programmering veel zorg besteed. Een garantie op de juistheid van de gebruikte bronnen en het samengestelde resultaat kan echter niet worden gegeven.
Van deze pagina bestaat een uitgebreide versie met de juridische context, de Europese rechtsgrond, een overzicht van verwante dossiers en de betrokken zaken van het Europees Hof van Justitie.
De uitgebreide versie is beschikbaar voor betalende gebruikers van de EU Monitor van PDC Informatie Architectuur.
Met de EU Monitor volgt u alle Europese dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.
De EU Monitor is ook beschikbaar in het Engels.