Motie over een plan van aanpak om de achterstanden van kinderen aan te pakken en de financiële dekking hiervoor - Aanpak onderwijsachterstanden
Deze motie1 is onder nr. 3 toegevoegd aan dossier 27020 - Aanpak onderwijsachterstanden.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Aanpak onderwijsachterstanden; Motie over een plan van aanpak om de achterstanden van kinderen aan te pakken en de financiële dekking hiervoor |
---|---|
Documentdatum | 22-03-2000 |
Publicatiedatum | 12-03-2009 |
Nummer | KST44698 |
Kenmerk | 27020, nr. 3 |
Van | Staten-Generaal (SG) |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 1999–2000
27 020
Aanpak onderwijsachterstanden
Nr. 3
MOTIE VAN HET LID ROSS-VAN DORP
Voorgesteld 22 maart 2000
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende, dat de problemen rond de achterstanden van leerlingen op korte termijn vragen om concrete actie op alle niveau’s;
overwegende, dat daarom in de Kamer nog voor het zomerreces keuzes gemaakt dienen te worden over de te nemen maatregelen;
overwegende, dat voor deze maatregelen zo nodig financiële ruimte gevonden dient te worden in de begroting voor 2001;
verzoekt de regering in juni te komen met een samenhangend plan van aanpak om de achterstanden van kinderen aan te pakken, zodat nog voor het zomerreces de besluitvorming rond te nemen maatregelen kan worden afgerond;
verzoekt de regering in de begroting voor 2001 deze maatregelen waar nodig van financiële dekking te voorzien,
en gaat over tot de orde van de dag.
Ross-van Dorp
Met de Parlementaire Monitor volgt u alle parlementaire dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.
- 1.In een motie staat een vraag of verzoek van één of meerdere Tweede- of Eerste Kamerleden aan de regering. Deze wordt vooraf gegaan door een standaard aanhef en een opsomming van overwegingen en constateringen. Iedere motie begint met de woorden 'De Kamer, gehoord de beraadslaging'. Ieder deel van de opsomming begint met woorden als 'constaterende dat' of 'overwegende dat'. Na deze opsomming volgt de uiteindelijke vraag of het verzoek.