Schriftelijke vragen gesteld over buitensporig hoge annuleringskosten van Vliegwinkel - Hoofdinhoud
Vandaag heb ik samen met collega Sharon Dijksma schriftelijke vragen gesteld over de buitensporig hoge annuleringskosten van www.vliegwinkel.nl
De vragen kunt u hieronder lezen en worden binnen 3 weken beantwoord.
Vragen van de leden Dijksma en Bouwmeester (beiden PvdA) aan de minister van ELI over het berekenen van buitensporig hoge annuleringskosten van www.vliegwinkel.nl
1.
Bent u ervan op de hoogte dat bij annulering van op Vliegwinkel.nl gekochte tickets een hoog annuleringstarief wordt berekend, nl. 50 euro voor Vliegwinkel.nl en nog eens 50 euro voor de luchtvaartmaatschappij?
2.
Deelt u de mening dat het hier om een buitensporig hoog tarief gaat in relatie tot de ticketprijs?
3.
Waarom zijn deze annuleringskosten niet bekend gemaakt anders dan door de onleesbare “annuleringsvoorwaarden” op de website?
4.
Is, in het licht van vraag 3, er hier sprake van een misleidende handelspraktijk in de zin van art. 6:193d en 6:193e? Zo ja, hoe en wanneer gaat de Consumentenautoriteit hier iets aan doen? Zo nee, hoe is het hanteren van dit tarief dan te kwalificeren?
5.
Welke andere wegen staan er voor de gedupeerde reiziger open om zijn recht te halen?
6.
Kunt u deze vragen beantwoorden voor het AO Luchtvaart & Consumentenrechten op 13 oktober jl.?