Verordening 2007/925 - Wijziging van Verordening (EG) nr. 397/2004 tot instelling van een definitief antidumpingrecht op de invoer van katoenhoudend beddenlinnen uit Pakistan - Hoofdinhoud
3.8.2007 |
NL |
Publicatieblad van de Europese Unie |
L 202/1 |
VERORDENING (EG) Nr. 925/2007 VAN DE RAAD
van 23 juli 2007
tot wijziging van Verordening (EG) nr. 397/2004 tot instelling van een definitief antidumpingrecht op de invoer van katoenhoudend beddenlinnen uit Pakistan
DE RAAD VAN DE EUROPESE UNIE,
Gelet op het Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap,
Gelet op Verordening (EG) nr. 384/1996 van de Raad van 22 december 1995 betreffende beschermende maatregelen tegen invoer met dumping uit landen die geen lid zijn van de Europese Gemeenschap (hierna de „basisverordening” genoemd) (1),
Gelet op artikel 1, lid 4, van Verordening (EG) nr. 397/2004 van de Raad van 2 maart 2004 tot instelling van een definitief antidumpingrecht op de invoer van katoenhoudend beddenlinnen uit Pakistan (2),
Gezien het voorstel van de Commissie, ingediend na raadpleging van het Raadgevend Comité,
Overwegende hetgeen volgt:
-
A.VOORAFGAANDE PROCEDURE
(1) |
Bij Verordening (EG) nr. 397/2004 heeft de Raad een definitief antidumpingrecht ingesteld op de invoer van katoenhoudend beddenlinnen, vallende onder de GN-codes ex 6302 21 00 (Taric-codes 6302210081, 6302210089), ex 6302 22 90 (Taric-code 6302229019), ex 6302 31 00 (Taric-code 6302310090) en ex 6302 32 90 (Taric-code 6302329019), van oorsprong uit Pakistan. Voor alle ondernemingen die het betrokken product naar de Gemeenschap uitvoeren, werd een voor het gehele land geldend antidumpingrecht van 13,1 % ingesteld. |
(2) |
Bij Verordening (EG) nr. 695/2006 heeft de Raad in mei 2006, na een gedeeltelijk tussentijds nieuw onderzoek op eigen initiatief op grond van artikel 11, lid 3, van de basisverordening, Verordening (EG) nr. 397/2004 gewijzigd en nieuwe rechten variërend van 0 % tot 8,5 % ingesteld. Gezien het grote aantal medewerkende producenten/exporteurs werd een steekproef samengesteld. |
(3) |
Aan de voor de steekproef geselecteerde ondernemingen werd het tijdens het nieuwe onderzoek vastgestelde individuele recht toegekend, terwijl aan de andere medewerkende ondernemingen die niet in de steekproef waren opgenomen het gewogen gemiddelde recht van 5,8 % werd toegekend. Ondernemingen die zich niet kenbaar maakten of geen medewerking verleenden aan het onderzoek werd een recht van 8,5 % opgelegd. |
(4) |
Op grond van artikel 1, lid 4, van Verordening (EG) nr. 397/2004 kunnen Pakistaanse producenten/exporteurs die voldoen aan de in dat artikel genoemde criteria op dezelfde manier worden behandeld als de medewerkende ondernemingen die niet in de steekproef zijn opgenomen („behandeling als nieuwe producent/exporteur”). |
-
B.VERZOEKEN VAN NIEUWE PRODUCENTEN/EXPORTEURS
(5) |
Achttien Pakistaanse ondernemingen verzochten om een behandeling als nieuwe producent/exporteur. |
(6) |
Om te bepalen of elke indiener van een verzoek voldoet aan de in artikel 1, lid 4, van Verordening (EG) nr. 397/2004 genoemde criteria om als nieuwe producent/exporteur te worden behandeld, werd een onderzoek uitgevoerd en werd nagegaan of hij:
|
(7) |
Er is een vragenlijst gestuurd naar alle indieners van een verzoek, aan wie ook is gevraagd om bewijsmateriaal te verstrekken waaruit blijkt dat zij aan de drie bovengenoemde criteria hebben voldaan. |
(8) |
Aan producenten/exporteurs die aan deze drie criteria voldoen, kan het recht worden toegekend dat van toepassing is op de medewerkende ondernemingen die niet in de steekproef zijn opgenomen, m.a.w. 5,8 %, overeenkomstig artikel 1, lid 4, van Verordening (EG) nr. 397/2004. |
-
C.BEVINDINGEN
(9) |
Acht Pakistaanse ondernemingen die om een behandeling als nieuwe producent/exporteur hadden verzocht, hebben niet op de eerste vragenlijst geantwoord. Daarom kon niet worden nagegaan of deze ondernemingen aan de in artikel 1, lid 4, van Verordening (EG) nr. 397/2004 genoemde criteria voldeden en bijgevolg moest hun verzoek worden afgewezen. Deze ondernemingen werden ervan in kennis gesteld dat hun verzoek niet in aanmerking kon worden genomen en zij werden in de gelegenheid gesteld om hierover opmerkingen te maken. Er werden geen opmerkingen ontvangen. |
(10) |
Drie Pakistaanse ondernemingen die de vragenlijst onvolledig hebben beantwoord, hebben op het verzoek om nadere toelichting niet gereageerd. Bijgevolg konden de antwoorden van deze ondernemingen niet worden geanalyseerd en kon niet worden nagegaan of zij aan de in artikel 1, lid 4, van Verordening (EG) nr. 397/2004 genoemde criteria voldeden. Hun verzoek moest derhalve worden afgewezen. Deze ondernemingen werden ervan in kennis gesteld dat hun verzoek niet in aanmerking kon worden genomen en zij werden in de gelegenheid gesteld om hierover opmerkingen te maken. Er werden geen opmerkingen ontvangen. |
(11) |
Voor vier Pakistaanse producenten/exporteurs is na beoordeling van de verstrekte informatie gebleken dat deze voldoende bewijzen hadden verstrekt dat zij aan de drie in artikel 1, lid 4, van Verordening (EG) nr. 397/2004 genoemde criteria voldoen. Daarom kan aan deze vier producenten het recht worden toegekend dat van toepassing is op de meewerkende ondernemingen die niet in de steekproef zijn opgenomen (m.a.w. 5,8 %), overeenkomstig artikel 1, lid 4, van Verordening (EG) nr. 397/2004, en kunnen zij aan de lijst van producenten/exporteurs in de bijlage bij die verordening worden toegevoegd. |
(12) |
Eén Pakistaanse onderneming kon niet aantonen dat zij het betrokken product na het onderzoektijdvak naar de Gemeenschap had uitgevoerd, noch dat zij onherroepelijke contractuele verplichtingen voor de uitvoer van een aanzienlijke hoeveelheid naar de Gemeenschap was aangegaan. Deze onderneming had sinds het onderzoektijdvak producten uitgevoerd waarvan zij beweerde dat het om het betrokken product ging maar zij had haar uitvoer niet als het betrokken product onder de in de bovenstaande overweging 1 genoemde GN-codes gedeclareerd. Deze onderneming werd verzocht aanvullend bewijsmateriaal te verstrekken ter staving van haar bewering dat het bij deze uitvoer inderdaad om het betrokken product ging. Er werd geen aanvullend bewijsmateriaal ontvangen. Deze onderneming werd medegedeeld dat indien zij geen aanvullend bewijsmateriaal verstrekte, haar verzoek niet verder zou worden behandeld, en zij werd in de gelegenheid gesteld hierover opmerkingen te maken. Er werden geen opmerkingen ontvangen. Daarom kon niet met zekerheid worden vastgesteld of deze onderneming het betrokken product na het onderzoektijdvak had uitgevoerd en derhalve voldeed aan het derde criterium in artikel 1, lid 4, van Verordening (EG) nr. 397/2004; haar verzoek om behandeling als nieuw producent/exporteur moest bijgevolg worden afgewezen. |
(13) |
Eén Pakistaanse onderneming kon niet voldoende bewijsmateriaal verstrekken ter staving van haar bewering dat zij het betrokken product gedurende het oorspronkelijke onderzoektijdvak niet had uitgevoerd. Deze onderneming diende geen gedetailleerd bewijsmateriaal in betreffende haar verkoopactiviteiten tijdens en vóór het onderzoektijdvak, hoewel daarom ten behoeve van het onderzoek herhaaldelijk werd gevraagd. Daarom kon niet worden vastgesteld of deze onderneming inderdaad een nieuwe producent/exporteur was die voldeed aan het eerste criterium in artikel 1, lid 4, van Verordening (EG) nr. 397/2004, en bijgevolg moest haar verzoek worden afgewezen. Deze onderneming werd ervan in kennis gesteld dat haar verzoek niet verder in aanmerking kon worden genomen en zij werd in de gelegenheid gesteld om hierover opmerkingen te maken. Er werden geen opmerkingen ontvangen. |
(14) |
Eén Pakistaanse onderneming kon niet aantonen dat zij een producent was van het betrokken product. Deze indiener van een verzoek voldeed bijgevolg niet aan het basiscriterium een producent/exporteur te zijn en zijn verzoek kon derhalve niet verder in aanmerking worden genomen. De onderneming werd van de afwijzing op de hoogte gesteld en heeft hierover geen opmerkingen gemaakt. |
(15) |
Alle indieners van een verzoek en de bedrijfstak van de Gemeenschap zijn in kennis gesteld van de definitieve bevindingen van het onderzoek en zijn in de gelegenheid gesteld hun opmerkingen in te dienen. Naar aanleiding van de mededeling van feiten en overwegingen beweerden enkele indieners van een verzoek dat zij op de brieven en vragen om inlichtingen van de Commissie niet hadden geantwoord omdat zij de desbetreffende correspondentie niet hadden ontvangen dan wel die correspondentie om interne organisatorische redenen niet konden behandelen. De correspondentie werd nogmaals gecontroleerd en er werd geconcludeerd dat deze beweringen ongegrond waren. Bovendien kan de niet-medewerking van een onderneming niet door interne organisatorische problemen worden gerechtvaardigd. Eén onderneming vroeg haar argumenten opnieuw te bekijken. Die onderneming verstrekte echter geen argumenten of bijkomende informatie die tot een wijziging van de bevindingen zouden kunnen leiden. Geen van de betrokken ondernemingen heeft bewezen aan de relevante criteria te voldoen. Hun argumenten werden derhalve afgewezen. |
-
D.CONCLUSIE
(16) |
Gezien de in de bovenstaande overweging 11 genoemde bevindingen voldoen vier Pakistaanse producenten/exporteurs aan de in artikel 1, lid 4, van Verordening (EG) nr. 397/2004 van de Raad genoemde criteria om als nieuwe producent/exporteur te worden behandeld. Derhalve moeten deze ondernemingen worden toegevoegd aan de lijst van medewerkende fabrikanten in de bijlage bij Verordening (EG) nr. 397/2004 en moet het recht van 5,8 % op hen worden toegepast. De door de overige 14 producenten/exporteurs ingediende verzoeken moeten om de bovengenoemde redenen worden afgewezen, |
HEEFT DE VOLGENDE VERORDENING VASTGESTELD:
Artikel 1
De lijst van medewerkende fabrikanten in de bijlage bij Verordening (EG) nr. 397/2004 komt als volgt te luiden:
Naam |
Adres |
||||
„A.B. Exports (PVT) Ltd |
|
||||
A.S.T. (PVT) Limited |
|
||||
Abdur Rahman Corporation (Pvt) Ltd |
|
||||
Adil Waheed Garments |
|
||||
Afroze Textile Industries (Pvt) Ltd |
|
||||
Al Musawar Textile (PVT) Ltd |
|
||||
M/S Al-Ghani International |
|
||||
Al-Karam Textile Mills (PVT) Ltd |
|
||||
Al-Latif |
|
||||
Al-Noor Processing & Textile Mills |
|
||||
Al-Raheem Textile |
|
||||
Ameer Enterprises |
|
||||
Amsons Textile Mills (PVT) Ltd |
|
||||
Amtex (Private) Limited |
|
||||
Anjum Textile Mills (PVT) Ltd |
|
||||
Apex Corporation |
|
||||
M/S Arif Textiles Private Limited |
|
||||
Arshad Corporation |
|
||||
Arzoo Textile Mills Ltd |
|
||||
Asia Textile Mills |
|
||||
Aziz Sons |
|
||||
B.I.L. Exporters |
|
||||
Baak Industries |
|
||||
Be Be Jan Pakistan Limited |
|
||||
Bela Textiles Ltd |
|
||||
Bismillah Fabrics (PVT) Ltd |
|
||||
Bismillah Textiles (PVT) Ltd |
|
||||
Classic Enterprises |
|
||||
M/S Club Textile |
|
||||
Cotton Arts (PVT) Ltd |
|
||||
D.L. Nash (Private) Ltd |
|
||||
Dawood Exports PVT Ltd |
|
||||
Decent Textiles |
|
||||
En Em Fabrics (Pvt) Ltd |
|
||||
En Em Industries Ltd |
|
||||
Enn Eff Exports |
|
||||
Faisal Industries |
|
||||
Fashion Knit Industries |
|
||||
Fateh Textile Mills Limited |
|
||||
Gerpak Textile (PVT) Ltd |
|
||||
Gohar Textile mills |
|
||||
H.A. Industries (PVT) Ltd |
|
||||
Haroon Fabrics (Private) Limited |
|
||||
Hay's (PVT) Limited |
|
||||
M/S Home Furnishings Limited |
|
||||
Homecare Textiles |
|
||||
Husein Industries Ltd |
|
||||
Ideal International |
|
||||
J.K. Sons Private Limited |
|
||||
Jaquard Weavers |
|
||||
Kam International |
|
||||
Kamal Spinning Mills |
|
||||
Kausar Processing Industries (PVT) Ltd |
|
||||
Kausar Textile Industries (PVT) Ltd |
|
||||
Khizra Textiles International |
|
||||
Kohinoor Textile Mills Limited |
|
||||
Latif International (PVT) Ltd |
|
||||
Liberty Mills Limited |
|
||||
M/s M.K. SONS Pvt Limited |
|
||||
MSC Textiles (PVT) Ltd |
|
||||
Mughanum (PVT) Ltd |
|
||||
Mustaqim Dyeing & Printing Industries (Pvt) Ltd |
|
||||
Naseem Fabrics |
|
||||
Nawaz Associates |
|
||||
Nazir Industries |
|
||||
Niagara Mills (PVT) Ltd |
|
||||
Nina Industries Limited |
|
||||
Nishitex Enterprises |
|
||||
Parsons Industries (PVT) Ltd |
|
||||
Popular Fabrics (PVT) Limited |
|
||||
Rainbow Industries |
|
||||
Rehman International |
|
||||
Sadaqat Textile Mills Pvt Ltd |
|
||||
Sadiq Siddique Co. |
|
||||
Sakina Exports International |
|
||||
Samira Fabrics (PVT) Ltd |
|
||||
Sapphire Textile Mills Limited |
|
||||
Shahzad Siddique (PVT) Ltd |
|
||||
Shalimar Cotton Export (PVT) Ltd |
|
||||
Sharif Textiles Industries (PVT) Ltd |
|
||||
Shercotex |
|
||||
Sitara Textile Industries Limited |
|
||||
South Asian Textile Inds. |
|
||||
Sweety Textiles Pvt Ltd |
|
||||
Tex-Arts |
|
||||
The Crescent Textile Mills Ltd |
|
||||
Towellers Limited |
|
||||
Union Exports (PVT) Limited |
|
||||
United Finishing Mills Ltd |
|
||||
United Textile Printing Industries (Pvt) Ltd |
|
||||
Wintex Exports PVT Ltd |
|
||||
Zafar Fabrics (PVT) Limited |
|
||||
Zamzam Weaving and Processing Mills |
|
||||
ZIS Textiles Private Limited |
|
Artikel 2
Deze verordening treedt in werking op de dag volgende op die van haar bekendmaking in het Publicatieblad van de Europese Unie.
Deze verordening is verbindend in al haar onderdelen en is rechtstreeks toepasselijk in elke lidstaat.
Gedaan te Brussel, 23 juli 2007.
Voor de Raad
De voorzitter
-
L.AMADO
-
PB L 56 van 6.3.1996, blz. 1. Verordening laatstelijk gewijzigd bij Verordening (EG) nr. 2117/2005 (PB L 340 van 23.12.2005, blz. 17).
-
PB L 66 van 4.3.2004, blz. 1. Verordening gewijzigd bij Verordening (EG) nr. 695/2006 (PB L 121 van 6.5.2006, blz. 14).
Deze samenvatting is overgenomen van EUR-Lex.