Bijlagen bij COM(2022)4 - Toekenning van macrofinanciële bijstand aan Moldavië - Hoofdinhoud
Dit is een beperkte versie
U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.
dossier | COM(2022)4 - Toekenning van macrofinanciële bijstand aan Moldavië. |
---|---|
document | COM(2022)4 |
datum | 6 april 2022 |
Jaar 2021 | Jaar 2022 | Jaar 2023 | Jaar 2024 | Jaar 2025 | TOTAAL | ||||
TOTAAL kredieten onder de RUBRIEKEN 1 tot en met 7 van het meerjarige financiële kader (referentiebedrag) | Toezeggingen | = 4 + 6 | 0,034 | 30,864 | 10,032 | 0,011 | 0,161 | 41,102 | |
Betalingen | = 5 + 6 | 0,034 | 30,864 | 10,032 | 0,011 | 0,161 | 41,102 |
3.2.2.Geraamde output, gefinancierd met operationele kredieten
Vastleggingskredieten, in miljoen EUR (tot op drie decimalen)
3.2.3.Samenvatting van de geraamde gevolgen voor de administratieve kredieten
–X Voor het voorstel/initiatief zijn administratieve kredieten nodig, zoals hieronder nader wordt beschreven:
In miljoen EUR (tot op drie decimalen)
Jaar 2021 | Jaar 2022 | Jaar 2023 | Jaar 2024 | Jaar 2025 | TOTAAL |
RUBRIEK 7 van het meerjarige financiële kader | ||||||
Personele middelen | 0,033 | 0,069 | 0,041 | 0,003 | 0,025 | 0,171 |
Andere administratieve uitgaven | 0,020 | 0,010 | 0,030 | |||
Subtotaal RUBRIEK 7 van het meerjarige financiële kader | 0,033 | 0,089 | 0,051 | 0,003 | 0,025 | 0.201 |
Buiten RUBRIEK 7 20 van het meerjarige financiële kader | ||||||
Personele middelen | ||||||
Andere uitgaven van administratieve aard | ||||||
Subtotaal Buiten RUBRIEK 7 van het meerjarige financiële kader |
TOTAAL | 0,033 | 0,089 | 0,051 | 0,003 | 0,025 | 0,201 |
De benodigde kredieten voor personele middelen en andere uitgaven van administratieve aard zullen worden gefinancierd uit kredieten van het DG die reeds voor het beheer van deze actie zijn toegewezen en/of binnen het DG zijn herverdeeld.
3.2.3.1.Geraamde benodigdheden van personele middelen
–X Voor het voorstel/initiatief zijn personele middelen nodig, zoals hieronder nader wordt beschreven:
Raming in voltijdsequivalenten
Jaar 2021 | Jaar 2022 | Jaar 2023 | Jaar 2024 | Jaar 2025 | ||
• Posten opgenomen in de lijst van het aantal ambten (ambtenaren en tijdelijke functionarissen) | ||||||
20 01 02 01 (zetel en vertegenwoordigingen van de Commissie) | 0,100 | 0,250 | 0,150 | 0,010 | 0,100 | |
20 01 02 03 (delegaties) | ||||||
01 01 01 01 (onderzoek door derden) | ||||||
01 01 01 11 (eigen onderzoek) | ||||||
Ander begrotingsonderdeel (te vermelden) | ||||||
• Extern personeel (in voltijdequivalenten: VTE) 21 | ||||||
20 02 01 (AC, END, INT van de “totale financiële middelen”) | 0,200 | 0,350 | 0,200 | 0,010 | 0,100 | |
20 02 03 (AC, AL, END, INT en JPD in de delegaties) | ||||||
XX 01 xx jj zz 22 | – zetel | |||||
– in delegaties | ||||||
01 01 01 02 (AC, END, INT – onderzoek door derden) | ||||||
01 01 01 12 (AC, END, INT – eigen onderzoek) | ||||||
Ander begrotingsonderdeel (te vermelden) | ||||||
TOTAAL | 0,300 | 0,600 | 0,350 | 0,020 | 0,200 |
XX is het beleidsterrein of de begrotingstitel.
Voor de benodigde personele middelen zal een beroep worden gedaan op het personeel van het DG dat reeds voor het beheer van deze actie is toegewezen en/of binnen het DG is herverdeeld, eventueel aangevuld met middelen die in het kader van de jaarlijkse toewijzingsprocedure met inachtneming van de budgettaire beperkingen aan het beherende DG kunnen worden toegewezen.
Beschrijving van uit te voeren taken:
Ambtenaren en tijdelijk personeel | Directeur dir. D: toezicht houden op en beheren van de operatie, contacten onderhouden met de Raad en het Parlement voor de vaststelling van het besluit en de goedkeuring van het memorandum van overeenstemming, met de Moldavische autoriteiten onderhandelen over het memorandum, verslagen beoordelen, inspectiebezoeken leiden en vorderingen bij het naleven van de voorwaarden beoordelen. Eenheidshoofd/adjunct-eenheidshoofd dir. D: de directeur bijstaan bij het beheren van de operatie, het onderhouden van contacten met de Raad en het Parlement voor de vaststelling van het besluit en de goedkeuring van het memorandum van overeenstemming, met de Moldavische autoriteiten onderhandelen over het memorandum en de leningsovereenkomst (samen met DG BUDGET), het beoordelen van verslagen en van de vorderingen bij het naleven van de voorwaarden. DG BUDGET (eenheden E1, E3 onder toezicht van de directeur): de leningsovereenkomst voorbereiden, erover onderhandelen met de Moldavische autoriteiten en ervoor zorgen dat die wordt goedgekeurd door de bevoegde diensten van de Commissie en door beide partijen wordt ondertekend. Toezicht houden na de inwerkingtreding van de leningsovereenkomst. De besluiten van de Commissie inzake de leningtransactie(s) voorbereiden, de indiening van de verzoeken om middelen follow-up geven, de banken selecteren en de financieringstransactie(s) voorbereiden en uitvoeren, en de middelen aan Moldavië uitbetalen. De administratieve activiteiten verrichten voor de follow-up van de terugbetaling van de lening(en). De bijbehorende verslagen opstellen. |
Extern personeel | Deskeconomisten, sector macrofinanciële bijstand (dir. D): het besluit en het memorandum van overeenstemming voorbereiden, contacten onderhouden met de autoriteiten en de internationale financiële instellingen, evaluatiebezoeken verrichten, voorbereiden van verslagen van de diensten van de Commissie en van Commissieprocedures voor het beheer van de bijstand, contacten onderhouden met externe deskundigen voor de operationele evaluatie en de evaluatie achteraf. |
3.2.4.Verenigbaarheid met het huidige meerjarige financiële kader
Het voorstel/initiatief:
–X kan volledig worden gefinancierd door middel van herschikking binnen de relevante rubriek van het meerjarige financiële kader (MFK).
3.2.5.Bijdragen van derden
Het voorstel/initiatief:
–X voorziet niet in medefinanciering door derden
3.3.Geraamde gevolgen voor de ontvangsten
–X Het voorstel/initiatief heeft geen financiële gevolgen voor de ontvangsten.
(1) Besluit (EU) 2020/701 van het Europees Parlement en de Raad van 25 mei 2020 betreffende de toekenning van macrofinanciële bijstand aan uitbreidings- en nabuurschapspartners in de context van de COVID‐19-pandemie (PB L 165 van 27.5.2020, blz. 31).
(2) Verordening (EU) 2021/947 van het Europees Parlement en de Raad van 9 juni 2021 tot vaststelling van het instrument voor nabuurschapsbeleid, ontwikkeling en internationale samenwerking — Europa in de wereld, tot wijziging en intrekking van Besluit nr. 466/2014/EU en tot intrekking van Verordening (EU) 2017/1601 en Verordening (EG, Euratom) nr. 480/2009 van de Raad (PB L 209 van 14.6.2021, blz. 1)
(3) Verordening (EU) nr. 182/2011 van het Europees Parlement en de Raad van 16 februari 2011 tot vaststelling van de algemene voorschriften en beginselen die van toepassing zijn op de wijze waarop de lidstaten de uitoefening van de uitvoeringsbevoegdheden door de Commissie controleren (PB L 55 van 28.2.2011, blz. 13).
(4) Besluit 2010/427/EU van de Raad van 26 juli 2010 tot vaststelling van de organisatie en werking van de Europese Dienst voor extern optreden (PB L 201 van 3.8.2010, blz. 30).
(5) Verordening (EU, Euratom) 2018/1046 van het Europees Parlement en de Raad van 18 juli 2018 tot vaststelling van de financiële regels van toepassing op de algemene begroting van de Unie, tot wijziging van Verordeningen (EU) nr. 1296/2013, (EU) nr. 1301/2013, (EU) nr. 1303/2013, (EU) nr. 1304/2013, (EU) nr. 1309/2013, (EU) nr. 1316/2013, (EU) nr. 223/2014, (EU) nr. 283/2014 en Besluit nr. 541/2014/EU en tot intrekking van Verordening (EU, Euratom) nr. 966/2012 (PB L 193 van 30.7.2018, blz. 1).
(6) Verordening (EG, Euratom) nr. 2988/95 van de Raad van 18 december 1995 betreffende de bescherming van de financiële belangen van de Europese Gemeenschappen (PB L 312 van 23.12.1995, blz. 1).
(7) Verordening (Euratom, EG) nr. 2185/96 van de Raad van 11 november 1996 betreffende de controles en verificaties ter plaatse die door de Commissie worden uitgevoerd ter bescherming van de financiële belangen van de Gemeenschappen tegen fraudes en andere onregelmatigheden (PB L 292 van 15.11.1996, blz. 2).
(8) Verordening (EU, Euratom) nr. 883/2013 van het Europees Parlement en de Raad van 11 september 2013 betreffende onderzoeken door het Europees Bureau voor fraudebestrijding (OLAF) en tot intrekking van Verordening (EG) nr. 1073/1999 van het Europees Parlement en de Raad en Verordening (Euratom) nr. 1074/1999 van de Raad (PB L 248 van 18.9.2013, blz. 1).
(9) Verordening (EU) 2017/1939 van de Raad van 12 oktober 2017 betreffende nauwere samenwerking bij de instelling van het Europees Openbaar Ministerie (“EOM”) (PB L 283 van 31.10.2017, blz. 1).
(10) ABM: activity-based management; ABB: activity-based budgeting.
(11) In de zin van artikel 54, lid 2, punt a) of b), van het Financieel Reglement.
(12) Nadere bijzonderheden over de beheersvormen en verwijzingen naar het Financieel Reglement zijn te vinden op de BudgWeb-website: https://myintracomm.ec.europa.eu/budgweb/EN/man/budgmanag/Pages/budgmanag.aspx
(13) GK = gesplitste kredieten/NGK = niet-gesplitste kredieten.
(14) EVA: Europese Vrijhandelsassociatie.
(15) Kandidaat-lidstaten en, in voorkomend geval, potentiële kandidaten van de Westelijke Balkan.
(16) Volgens de officiële begrotingsnomenclatuur.
(17) Technische en/of administratieve bijstand en uitgaven ter ondersteuning van de uitvoering van programma’s en/of acties van de EU (vroegere “BA”-onderdelen), onderzoek door derden, eigen onderzoek.
(18) Outputs zijn producten en te verstrekken diensten (bv.: aantal gefinancierde studentenuitwisselingen, aantal km aangelegde wegen enz.).
(19) Zoals beschreven in punt 1.4.2. “Specifieke doelstelling(en)...”
(20) Technische en/of administratieve bijstand en uitgaven ter ondersteuning van de uitvoering van programma’s en/of acties van de EU (vroegere “BA”-onderdelen), onderzoek door derden, eigen onderzoek.
(21) AC = Agent Contractuel (arbeidscontractant); AL = Agent Local (plaatselijk functionaris); END = Expert National Détaché (gedetacheerd nationaal deskundige); INT= Intérimaire (uitzendkracht); JPD = Junior Professionals in Delegations (jonge deskundigen bij delegaties).
(22) Subplafond voor extern personeel uit beleidskredieten (vroegere “BA”-onderdelen).