Toelichting bij COM(2005)207 - Verslagen van de lidstaten over in 2003 geconstateerde gedragingen die een ernstige inbreuk vormen op de voorschriften van het gemeenschappelijk visserijbeleid - Hoofdinhoud
Dit is een beperkte versie
U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.
dossier | COM(2005)207 - Verslagen van de lidstaten over in 2003 geconstateerde gedragingen die een ernstige inbreuk vormen op de voorschriften van ... |
---|---|
bron | COM(2005)207 |
datum | 30-05-2005 |
|
52005PC0207
Mededeling van de Commissie aan de Raad en het Europees Parlement - Verslagen van de lidstaten over in 2003 geconstateerde gedragingen die een ernstige inbreuk vormen op de voorschriften van het gemeenschappelijk visserijbeleid /* COM/2005/0207 def. */
[afbeelding - zie origineel document] COMMISSIE VAN DE EUROPESE GEMEENSCHAPPEN
COM(2005) 207 definitief
MEDEDELING VAN DE COMMISSIE AAN DE RAAD EN HET EUROPEES PARLEMENT
Verslagen van de lidstaten over in 2003 geconstateerde gedragingen die een ernstige inbreuk vormen op de voorschriften van het gemeenschappelijk visserijbeleid
Inhoudsopgave
- Inleiding
- Brussel, 30.5.2005
- Mededelingen van de lidstaten over het jaar 2003
- AANTAL ERNSTIGE OVERTREDINGEN IN VERHOUDING TOT HET AANTAL VISSERSVAARTUIGEN PER LIDSTAAT
- Lidstaat Aantal vissersvaartuigen Aantal ernstige inbreuken
- SLOTOPMERKINGEN
- LIJST VAN TABELLEN
- E3 : Niet-naleving van de voorschriften betreffende de melding van de verplaatsingen van de vissersvaartuigen via telecommunicatieapparatuur
- F2 : Het opslaan, verwerken, te koop aanbieden en vervoeren van visserijproducten die niet voldoen aan de geldende handelsnormen
- Luxemburg - - -
- 45%0
- 92%70
- 62%5
- 50%23
- 24%85
De lidstaten zien erop toe dat passende maatregelen worden getroffen tegen natuurlijke personen of rechtspersonen die de regels van het gemeenschappelijk visserijbeleid i niet naleven.
Bij Verordening (EG) nr. 1447/1999 i is een lijst vastgesteld van gedragingen die een ernstige inbreuk vormen op de voorschriften van het gemeenschappelijk visserijbeleid. De in deze lijst opgenomen inbreuken houden verband met de belangrijkste verplichtingen op grond van de communautaire voorschriften inzake instandhouding van de visbestanden, visserijtoezicht en afzet van visserijproducten. Vergelijkbare lijsten zijn opgesteld door regionale visserijorganisaties. Gelet op de ernst van deze gedragingen zouden de nationale autoriteiten “proportionele, efficiënte en afschrikkende” sancties moeten opleggen.
Om de transparantie te vergroten over de wijze waarop de lidstaten voldoen aan hun verplichting om de communautaire regels te handhaven, moeten de lidstaten jaarlijks verslag uitbrengen bij de Commissie over de stappen die zij naar aanleiding van geconstateerde inbreuken hebben ondernomen. Met die informatie moet het mogelijk zijn de lidstaten onderling te vergelijken met betrekking tot de stappen die zij hebben ondernomen tegen marktdeelnemers uit de visserijsector die schuldig zijn bevonden aan een “ernstige inbreuk”, d.w.z. de marktdeelnemers die het verantwoord beheer van de bestanden het meest hebben geschaad. Het doel van de wetgever is het geleidelijk creëren van gelijke voorwaarden voor alle vissers zodat hun vertrouwen in de controleautoriteiten overal in de Europese Gemeenschap toeneemt, en zij de communautaire voorschriften betreffende de instandhouding van de visserijhulpbronnen naleven.
De procedure voor het meedelen van deze gegevens aan de Commissie is vastgelegd in Verordening (EG) nr. 2740/1999 i. Deze mededeling is gewijd aan de gegevens die van de lidstaten zijn ontvangen over gevallen die een ernstige inbreuk vormden op de voorschriften van het GVB en waartegen in 2003 een procedure is ingeleid. Dit is de vierde mededeling over dit onderwerp. De Commissie had de meest relevante gegevens over het jaar 2000 al gepubliceerd in haar mededeling van 12 november 2001 i, die over 2001 in de mededeling van 5 december 2002 i en die over 2002 in haar mededeling van 15 december 2003 i.
De lidstaten moesten de Commissie vóór 31 maart 2004 hun gegevens over de in 2003 geconstateerde gevallen toezenden. Om de verwerking van de gegevens te vergemakkelijken, konden deze gegevens langs elektronische weg worden toegezonden in het elektronisch formaat dat tijdens de vergadering van de deskundigengroep Visserijcontrole van 21 februari 2001 is voorgesteld i.
Tijdens de vergadering van de deskundigengroep Visserijcontrole op Lanzarote van 12 tot en met 14 mei 2004 heeft de Commissie de lidstaten herinnerd aan hun verplichtingen en verzocht om, naast de op grond van de verordening van de Commissie vereiste gegevens, de aanvullende gegevens te verstrekken die nodig zijn voor een meer gedetailleerde analyse van de cijfers in de tabellen in de bijlage bij de mededeling. De Commissie heeft echter geen aanvullende gegevens ontvangen.
Helaas is het voor de meeste lidstaten niet mogelijk gebleken om te voldoen aan de in de communautaire wetgeving vastgestelde termijn of aan de vereisten inzake de technische voorschriften. Om deze redenen heeft de Commissie de indiening van de onderhavige mededeling moeten uitstellen i.
Hierbij moet worden opgemerkt dat de Commissie de tabellen in de bijlage uitsluitend heeft gebaseerd op de gegevens die de lidstaten hebben verstrekt overeenkomstig Verordening (EG) nr. 2740/99. Op 13 september 2004 heeft de Commissie de tabellen met de op dat moment beschikbare gegevens toegezonden aan de lidstaten zodat zij de betrokken cijfers konden corrigeren of bevestigen. Slechts enkele lidstaten hebben op dit verzoek van de Commissie gereageerd.
In de onderstaande tabel staat voor elke lidstaat het aantal vissersvaartuigen dat op 1 januari 2004 in het communautaire vlootregister was opgenomen, alsmede het aantal ernstige inbreuken dat de betrokken lidstaat geconstateerd en aan de Commissie gemeld heeft. Hierbij moet worden vermeld dat niet noodzakelijk bij alle gemelde inbreuken vissersvaartuigen betrokken zijn.
België
Denemarken
Duitsland
Griekenland
Spanje
Frankrijk
Ierland
Italië
Nederland
Portugal
Finland
Zweden
Verenigd Koninkrijk
OPMERKINGEN OVER DE DOOR DE LIDSTATEN INGEDIENDE VERSLAGEN
De lidstaten hebben in totaal 9 502 ernstige inbreuken gemeld waarbij sprake was van gedragingen als bedoeld in de lijst van Verordening (EG) nr. 1447/1999 van de Raad. Er zijn dus meer inbreuken geconstateerd dan in voorgaande jaren (7 298 in 2000, 8 139 in 2001 en 6 756 in 2002).
88% van de inbreuken zijn geconstateerd door 5 lidstaten, namelijk Griekenland, Frankrijk, Spanje, Italië en Portugal, waarvan de laatste drie veruit de meeste gevallen hebben gemeld. Deze landen zijn ook de landen met de grootste aantallen vaartuigen.In 22% van de gevallen betreft het niet-toegestane visserijactiviteiten, met op de tweede plaats vissen zonder vergunning (17%), terwijl de inbreuken die verband houden met het opslaan, verwerken, te koop aanbieden en vervoeren van visserijproducten die niet voldoen aan de handelsnormen, nu de derde plaats innemen met bijna het drievoudige van de score in 2002 (12%); naar het zich laat aanzien hebben de lidstaten bijzondere aandacht besteed aan laatstgenoemde inbreuk. Andere soorten gedragingen die vaak zijn gemeld, zijn de toepassing van verboden visserijmethoden en de vervalsing van gegevensbestanden (elk 10%). Er is een zeer beperkt aantal gevallen gemeld waarin sprake was van andere inbreuken op de GVB-regels, zoals manipulatie van het satellietvolgsysteem.
In 84% van de inbreukprocedures is een sanctie opgelegd. In Griekenland en Duitsland is bij 100% van de inbreuken een sanctie opgelegd. In Spanje en het Verenigd Koninkrijk gebeurde dat in meer dan 90% van de gevallen. In Zweden was daarentegen slechts bij 24% van de inbreuken sprake van een sanctie (in het voorgaande jaar was dat in dit land nog 5%). Het valt niet uit te sluiten dat als gevolg van een onjuiste registratie van gegevens, onder deze statistieken ook procedures zijn begrepen die in de voorgaande jaren zijn ingeleid en pas in 2003 zijn afgesloten.Bij het vergelijken van de boetes die vissers voor bepaalde inbreuken zijn opgelegd, zijn er nog steeds aanzienlijke verschillen tussen de lidstaten.
Bijvoorbeeld:
- voor het gebruik of aan boord houden van verboden vistuig bedroeg de gemiddelde boete EUR 451 in Portugal en EUR 9 000 in Nederland;
- voor niet-toegestane visserij bedroeg de boete in België gemiddeld EUR 375, terwijl in het Verenigd Koninkrijk een gemiddelde boete van EUR 19 255 werd opgelegd;
- voor het gericht vissen op of aan boord houden van verboden soorten bedroeg de gemiddelde boete in Denemarken EUR 20 en in EUR 8 379 in Spanje;
- voor vervalsing van de gegevens in de controledocumenten, bedroeg de gemiddelde boete in Duitsland EUR 98 en in het Verenigd Koninkrijk EUR 132 056.
Over het algemeen bedroeg de opgelegde boete in Finland EUR 282 en in het Verenigd Koninkrijk EUR 77 922. Vermeldenswaard is dat de 19 soorten inbreuken in Verordening (EG) nr. 1447/1999 niet naar ernst zijn gerangschikt. Bovendien is bij de gemelde boetes in sommige gevallen de waarde van de inbeslagneming vermeld, en in andere niet, wat betekent dat vergelijkingen tussen lidstaten een vertekend beeld geven. Bij het bepalen van de boete moet de bevoegde autoriteit wel degelijk rekening houden met de waarde van de vangsten aan boord. De Commissie is van mening dat deze regel, die slechts door enkele lidstaten wordt nageleefd, overal in de Gemeenschap zou moeten worden toegepast.
De gemiddelde boete in de gevallen waarin een sanctie is opgelegd, bedraagt EUR 4 664, wat veel hoger is dan het bedrag van voorgaande jaren (in 2002 was dit slechts EUR 1 757). Bovendien is in 4 720 gevallen de vangst of het vistuig in beslag genomen . België, Griekenland, Spanje en Italië hebben gemeld deze maatregel in een aanzienlijk aantal gevallen te hebben toegepast. Anderzijds hebben Duitsland en Finland gemeld geen vangsten of vistuig in beslag te hebben genomen.De Commissie is van mening dat een administratieve sanctie zoals de intrekking van een vergunning tot het uitoefenen van een beroepsactiviteit een zeer doeltreffend middel kan zijn om de naleving van de GVB-regels te bevorderen, aangezien deze sanctie snel zou kunnen worden toegepast. Het is dan ook betreurenswaardig dat de lidstaten dit middel niet vaker gebruiken.
Gelet op het aantal vissersvaartuigen dat op 1 januari 2004 in het communautaire vlootregister was opgenomen (86 585) i en op het aantal inbreuken naar aanleiding waarvan een sanctie is opgelegd (8 012), mag worden geconcludeerd dat procedures zijn ingeleid ten aanzien van ongeveer 10% van de vloot. Dit percentage is in werkelijkheid nog enigszins lager aangezien een niet nader te bepalen aantal procedures is ingeleid tegen marktdeelnemers op de wal.
Net als in de voorgaande mededelingen over gedragingen die een ernstige inbreuk vormen op de voorschriften van het GVB, moet erop worden gewezen dat de gegevens niet eenvoudig kunnen worden geïnterpreteerd aangezien het uitsluitend om getallen gaat. Als de lidstaten de Commissie geen nadere informatie verstrekken die meer inzicht in de getallen zou kunnen geven, is het moeilijk een duidelijk beeld van de situatie te krijgen.
Bovendien zijn er aanwijzingen dat de bij de Commissie ingediende gegevens met betrekking tot ernstige inbreuken inaccuraat zijn. In enkele gevallen lijkt het erop dat de aantallen gemelde inbreuken wellicht ook gevallen omvatten in de sportvisserij en in andere visserijactiviteiten die niet onder het GVB vallen. Wat de gemiddelde boetes betreft, omvatten de meegedeelde gegevens in enkele gevallen wellicht ook de waarde van de inbeslagnemingen, die eigenlijk apart zou moeten worden vermeld. Voorts lijkt het erop dat de uitslag van bepaalde zaken buiten beschouwing is gebleven doordat deze zaken niet meer in hetzelfde jaar waarin de inbreuk wordt geconstateerd, hun beslag krijgen.
Ook de nauwkeurigheid van de verzamelde gegevens varieert sterk, zelfs binnen lidstaten. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als de bevoegdheden sterk gedecentraliseerd zijn of als bevoegdheden over verschillende autoriteiten met onderling afwijkende structuren zijn verdeeld. Er lijkt ook een algemeen probleem te bestaan met betrekking tot feedback over de uitslag van zaken, met name van het gerechtelijk apparaat, die de betrouwbaarheid van de statistieken kan schaden.
Aangezien niet valt uit te sluiten dat de lidstaten soms onjuiste codes voor de inbreuken gebruiken en aangezien zij het formulier van bijlage I bij Verordening (EG) nr. 2740/1999 niet altijd correct invullen, moeten alle getallen met de nodige voorzichtigheid worden gebruikt. Bovendien kunnen de meegedeelde gegevens niet volledig worden benut aangezien niet alle velden door de lidstaten worden ingevuld. De Commissie dringt er dan ook op aan dat alle vereisten in acht worden genomen om haar in staat te stellen accurate gegevens te publiceren.
Rekening houdend met alle moeilijkheden is de Commissie voornemens een overlegprocedure te starten om de situatie te verbeteren. Als eerste stap in dit proces zullen de lidstaten worden uitgenodigd voor een vergadering van de deskundigengroep om te bespreken hoe de verslaglegging door de lidstaten en de inhoud van toekomstige mededelingen kunnen worden verbeterd. In dit verband mag ook niet worden vergeten dat de Commissie zich ertoe heeft verbonden de administratieve belasting zoveel mogelijk te beperken, zoals beschreven in haar mededeling met de titel “Vooruitzichten voor de vereenvoudiging en verbetering van de regelgeving inzake het gemeenschappelijk visserijbeleid”[10].
Tijdens de vergadering zal ook de aandacht worden gevestigd op de bij recent onderzoek aangetoonde verschillen tussen de sancties die in de verschillende lidstaten worden opgelegd. Deze vergadering is extra belangrijk omdat de lidstaten die op 1 mei 2004 tot de Europese Unie zijn toegetreden, bij die gelegenheid verslag zullen kunnen uitbrengen aan de Commissie over de in 2004 opgespoorde inbreuken.Aangezien sommige lidstaten zich niet bereid tonen om te voldoen aan hun verplichting om tijdig en accuraat gegevens over ernstige inbreuken te verstrekken, sluit de Commissie verdere stappen tegen deze lidstaten vooralsnog niet uit.
Ook al is het moeilijk om duidelijke conclusies te trekken, de Commissie wil benadrukken dat er weliswaar enige vooruitgang is geboekt, maar dat de lidstaten nog niet alle mogelijke maatregelen hebben genomen om gedragingen die strijdig zijn met het GVB, te bestrijden. Het geringe aantal inbreuken dat is geconstateerd in verband met manipulatie van het satellietvolgsysteem, doet bijvoorbeeld de vraag rijzen of er wel nationale regelgeving is vastgesteld. Bovendien kan worden gesteld dat de hoogte van de sancties die in de verschillende lidstaten worden opgelegd, geen afschrikkende werking lijkt te hebben. Ofschoon uit de statistieken blijkt dat aan meer dan 10% van de vaartuigen een sanctie is opgelegd, is het bedrag dat de sector in 2003 wegens sancties heeft moeten betalen (EUR 28,7 miljoen) i ruwweg gelijk aan 4 promille van de waarde van de aanvoer in 2002 i.
- BIJLAGE I: DATA WAAROP DE GEGEVENS ZIJN DOORGESTUURD
- Bijlage II: Aantal geconstateerde gevallen per soort inbreuk en per lidstaat
- Bijlage III: Aantal geconstateerde gevallen, onderverdeeld naar nationaliteit van degene die de inbreuk heeft begaan en naar lidstaat
- Bijlage IV: Aantal bestrafte gevallen per soort inbreuk en per lidstaat
- Bijlage V: Gemiddelde boete per soort inbreuk en per lidstaat
- Bijlage VI: Aantal inbeslagnemingen per soort inbreuk en per lidstaat
- Bijlage VII: Door de visserijsector in iedere lidstaat naar aanleiding van ernstige inbreuken betaald bedrag
Lijst van codes voor het melden van ernstige inbreuken
A1 : Obstructie van de werkzaamheden van de visserij-inspecteurs
A2 : Vervalsing, verhulling, vernietiging of manipulatie van bewijsstukken
B1 : Obstructie van de werkzaamheden van de waarnemers
C1 : Uitoefening van de visserij zonder visvergunning, visdocument of andere toestemming
C2 : Uitoefening van de visserij met een vervalst document
C3 : Vervalsen, verwijderen of verhullen van de identificatietekenen van het vissersvaartuig
D1 : Het gebruik of aan boord houden van verboden vistuig
D2 : Het gebruiken van verboden visserijmethoden
D3 : Het niet vastsjorren of opbergen van verboden vistuig
D4 : Het gericht vissen op of aan boord houden van verboden soorten
D5 : Niet-toegestane visserij
D6 : Overtreding van de voorschriften betreffende de minimummaten
D7 : Overtredingen van de voorschriften en procedures voor het overladen
E1: Vervalsing of niet-registratie van de gegevens in logboeken enz.
E2 : Ingrijpen in het satellietvolgsysteem voor vissersvaartuigen.
E3 : Niet-naleving van de voorschriften betreffende de melding van de verplaatsingen van de vissersvaartuigen via telecommunicatieapparatuur
E4 : Overtreding door de kapitein van een vissersvaartuig van een derde land van de toepasselijke controlevoorschriften bij het opereren in de communautaire wateren
F1 : Het lossen van visserijproducten zonder de communautaire voorschriften inzake controle en naleving in acht te nemen.
F2 : Het opslaan, verwerken, te koop aanbieden en vervoeren van visserijproducten die niet voldoen aan de geldende handelsnormen
NA : Niet gespecificeerd
Bijlage I
Lidstaat Datum van eerste ontvangst (uiterste datum: 31 maart 2004) Datum van laatste geslaagde transmissie via FIDES Opmerkingen
België 23 maart 23 maart Elektronische transmissie - FIDES
Denemarken 7 april 7 april Elektronische transmissie - FIDES
Duitsland 24 maart 24 maart Elektronische transmissie - FIDES
Griekenland 31 maart 2 juni Elektronische transmissie - FIDES
Spanje 30 maart 27 september Elektronische transmissie - FIDES
Frankrijk 1 april 22 april Elektronische transmissie - FIDES
Ierland 29 september 29 oktober Per post; alleen samenvattende verslagen Herinnering verzonden per post op 21.6.2004 Herinnering verzonden per fax op 29.7.
Italië 3 augustus 4 november Per post; bestanden onbruikbaar (tiff-formaat) Herinnering verzonden per fax op 29.7.
Nederland 21 april 22 april Elektronische transmissie - FIDES
Oostenrijk - - -
Portugal 6 mei 13 mei Per e-mail in EXCEL-formaat
Finland 31 maart 31 maart Elektronische transmissie - FIDES
Zweden 30 maart 13 april Elektronische transmissie - FIDES
Verenigd Koninkrijk 1 april 4 oktober Elektronische transmissie - FIDES
Bijlage II
DNK
DEU
GRC
ESP
FRA
IRL
ITA
LUX
NLD
AUT
PRT
FIN
SWE
GBR
TOTAL
Bijlage IV
CodeBELDNKDEUGRCESPFRAIRLITALUXNLDAUTPRTFINSWEGBRTOTAL A58
(68)59
(59)4
(27)0
(6)8
(11)0
(1)1
(1)130
– 75% A0
(1)4
(4)0
(1)4
– 67% B1
(1)1
(1)2
– 100% C5
(8)10
(10)114
(114)677
(677)21
(42)0
(10)194
(230)276
(520)0
(1)4
(15)2
(2)1303
– 80% C2
(2)37
(37)0
(1)39
– 98% C4
(4)7
(7)45
(45)8
(11)0
(1)12
(12)2
(6)33
(56)111
– 78% D14
(15)32
(37)6
(6)61
(61)85
(132)0
(3)188
(205)5
(21)138
(187)0
(1)1
(3)8
(8)538
– 79% D12
(12)443
(443)197
(197)1
(5)127
(130)1
(2)92
(137)9
(9)882
– 94% D9
(9)10
(11)2
(2)0
(1)0
(2)21
– 84% D22
(54)1
(1)20
(20)24
(32)0
(26)17
(17)2
(2)2
(10)3
(3)91
– 55% D2
(3)9
(13)105
(105)671
(674)39
(99)0
(8)724
(771)0
(1)250
(368)2
(4)7
(34)2
(2)1811
– 87% D4
(4)40
(54)8
(8)86
(86)259
(259)24
(101)0
(1)135
(135)26
(27)11
(17)1
(3)7
(7)601
– 86% D2
(2)1
(1)1
(1)4
– 100% E23
(32)101
(220)103
(103)291
(293)24
(93)0
(41)53
(63)15
(38)2
(6)2
(3)5
(17)46
(52)665
– 69% E69
(69)1
(1)4
(4)74
– 100% E6
(12)0
(3)4
(28)1
(8)11
– 22% E1
(4)1
– 25% F0
(1)202
(202)3
(7)2
(3)11
(17)8
(8)1
(3)2
(2)229
– 94% F1
(1)5
(16)9
(9)549
(549)18
(23)525
(571)10
(10)1
(1)1118
– 95% NA0
(3)369
(389)8
(13)377
– 93%48
(59)
81%285
(485)
59%128
(128)
100%766
(766)
100%3153
(3158)
100%268
(596)
(103)
0%2361
(2569)
(124)
56%820
(1316)
(10)
(97)
(91)
93%8012
(9502)
84%
Bijlage V
CodeBELDNKDEUGRCESPFRAIRLITALUXNLDAUTPRTFINSWEGBRTOTAL A839
(2)5289
(59)150
(2)684
(7)154
(1)4492
A3383
(4)3383
B180
(1)180
C335
(1)3472
(7)385
(94)2087
(677)2885
(10)575
(183)689
(167)475
(4)4236
(2)1514
C300
(1)818
(37)805
C341
(7)3934
(45)350
(7)1434
(10)204
(14)2398
D7500
(1)2884
(1)1520
(5)870
(61)736
(48)7649
(123)9000
(1)451
(35)674
(1)3321
(8)3871
D692
(405)5107
(197)801
(1)989
(43)1100
(1)219
(13)385
(2)2016
D634
(9)600
(6)2064
(2)790
D386
(4)20
(1)8379
(20)2224
(16)1033
(1)172
(2)5007
(2)4698
D375
(2)671
(1)977
(93)1781
(674)1808
(30)9889
(466)568
(111)526
(2)1352
(7)19255
(2)4371
D917
(3)686
(16)355
(5)816
(76)3425
(259)638
(12)1033
(23)1042
(11)813
(10)333
(1)5589
(7)2494
D1500
(2)1000
(1)1032
(1)1258
E1214
(7)364
(74)98
(96)4558
(293)273
(10)73336
(50)456
(12)400
(1)150
(2)418
(5)132056
(42)17913
E5091
(69)60
(1)3139
(4)4917
E750
(4)55
(4)826
(1)449
E167
(1)167
F10415
(202)1513
(2)1033
(2)1697
(7)622
(8)1278
(1)2696
(2)9520
F831
(8)1917
(549)448
(9)6503
(345)430
(7)385
(1)3602
NA1397
(173)135
(5)1361
(178)1500
(13)455
(99)379
(114)700
(684)3202
(3158)1156
(158)8304
(1433)1075
(39)588
(364)282
(5)742
(23)77922
(73)4664
(6163)
Bijlage VI
CodeBELDNKDEUGRCESPFRAIRLITALUXNLDAUTPRTFINSWEGBRTOTALA0
(68)35
(59)1
(27)0
(6)2
(11)0
(1)0
(1)38
(173)A0
(1)0
(4)0
(6)0
(6)B0
(1)0
(1)0
(2)C0
(8)0
(10)114
(114)382
(677)13
(42)0
(10)95
(230)86
(520)0
(1)2
(15)0
(2)692
(1629)C2
(2)37
(37)0
(1)39
(40)C0
(4)7
(7)29
(45)0
(11)0
(1)0
(12)2
(6)3
(56)41
(142)D1
(15)3
(37)0
(6)15
(61)58
(132)0
(3)148
(205)3
(21)81
(187)0
(1)0
(3)1
(8)310
(679)D0
(12)443
(443)107
(197)0
(5)112
(130)0
(2)85
(137)8
(9)755
(935)D0
(9)3
(11)2
(2)0
(1)0
(2)5
(25)D2
(54)0
(1)4
(20)9
(32)0
(26)17
(17)2
(2)0
(10)2
(3)36
(165)D2
(3)1
(13)105
(105)310
(674)10
(99)0
(8)623
(771)0
(1)132
(368)0
(4)3
(34)1
(2)1187
(2082)D3
(4)0
(54)0
(8)86
(86)79
(259)11
(101)0
(1)102
(135)26
(27)1
(17)0
(3)1
(7)309
(702)D0
(2)0
(1)1
(1)1
(4)E19
(32)1
(220)0
(103)277
(293)0
(93)0
(41)44
(63)3
(38)1
(6)0
(3)0
(17)3
(52)348
(961)E69
(69)0
(1)1
(4)70
(74)E0
(12)0
(3)0
(28)0
(8)0
(51)E0
(4)0
(4)F0
(1)195
(202)1
(7)2
(3)6
(17)0
(8)0
(3)0
(2)204
(243)F1
(1)0
(16)9
(9)80
(549)10
(23)356
(571)10
(10)0
(1)466
(1180)NA0
(3)217
(389)2
(13)219
(405)26
(59)7
(485)0
(128)766
(766)1619
(3158)116
(596)0
(103)1721
(2569)50
(124)393
(1316)0
(10)5
(97)17
(91)4720
(9502)
Bijlage VII
CodeBELDNKDEUGRCESPFRAIRLITALUXNLDAUTPRTFINSWEGBRTOTAL A318958
1,1% A13533
0,0% B180
0,0% C1733646
6,0% C30582
0,1% C199061
0,7% D1099293
3,8% D1334590
4,6% D13432
0,0% D216116
0,8% D6067275
21,1% D1054959
3,7% D5032
0,0% E10604534
36,9% E363891
1,3% E4045
0,0% E167
0,0% F2132429
7,4% F3309994
11,5% NA242313
0,8% Total (€)19500
0,1%45035
0,2%43151
0,2%478809
1,7%10112053
35,2%182590
0,6%11900289
41,4%41933
0,1%213870
0,7%1412
0,0%17077
0,1%5688312
19,8% Vessels Average (€)154,12,19,25,702,22,760,44,20,0,10,781,326,