Lijst van vragen over Jaarverslag Ministerie van Algemene Zaken, het Kabinet van de Koning en de Commissie van Toezicht op de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten 2021 (36100-III-1)

1.

Kerngegevens

Officiële titel Lijst van vragen over Jaarverslag Ministerie van Algemene Zaken, het Kabinet van de Koning en de Commissie van Toezicht op de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten 2021 (Kamerstuk 36100-III-1)
Document­datum 13-07-2022
Publicatie­datum 13-07-2022
Nummer NDSTK2022D21595
Kenmerk kenmerk NDSTK2022D21595
Externe link origineel bericht
Originele document in PDF

2.

Tekst

2022D21595 LIJST VAN VRAGEN

De vaste commissie voor Binnenlandse Zaken heeft een aantal vragen voorgelegd aan de Minister-President, Minister van Algemene Zaken, over het Jaarverslag Ministerie van Algemene Zaken, het Kabinet van de Koning en de Commissie van Toezicht op de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten 2021 (Kamerstuk 36 100 III, nr. 1).

De voorzitter van de commissie,

Hagen

De adjunct-griffier van de commissie,

Honsbeek

Nr    Vraag

1    Hoe vaak heeft u in 2021 collega-bewindspersonen gewezen op de afspraken die er bestaan over het informeren van de Kamer?

2    Gebruiken uw ministerie en de bijbehorende uitvoeringsinstanties algoritmen bij de uitvoering van het werk? Kunt u een limitatieve lijst geven?

3    Zijn er op ICT-systemen en het verwerken van data binnen uw ministerie en/of bij uitvoeringsinstanties Privacy Impact Analyses (PIA) of Gegevensbeschermingeffectbeoordeling (GEB) uitgevoerd in 2021? Kunt u deze rapportages naar de Kamer zenden?

4    Hoeveel extern advies is er ingewonnen door uw ministerie in 2021?

5    Wat is de verhouding fte als het gaat om externe krachten, vaste contracten en tijdelijke contracten op uw ministerie en bij de diensten?

6    Welke onderzoeken zijn extern uitgevoerd in 2021 en door wie?

7    Hoeveel heeft het extern advies uw ministerie en/of haar diensten gekost in 2021?

8    Hoe is de Chief Information Officer bij uw ministerie gepositioneerd?

9    Hoe analyseert uw ministerie zogenaamde «burgersignalen» die bij publieksvoorlichting binnenkomen?

10    Krijgt en bespreekt u de «burgersignalen»?

11    Hoe bepaalt uw ministerie welke van uw contacten en afspraken publiek worden gemaakt? Welke handreiking ligt daarvoor bij de afdeling communicatie?

12    Welke kosten heeft uw ministerie gemaakt aan juridische procedures?

13    Wat heeft de inzet van de Landsadvocaat namens uw ministerie gekost?

14    Hoeveel geld heeft uw ministerie uitgegeven aan extern juridisch advies in het algemeen?

2


 
 
 

3.

Meer informatie

 

4.

Parlementaire Monitor

Met de Parlementaire Monitor volgt u alle parlementaire dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.