Motie Mohandis/Van Meenen over voorstellen om opleidingscommissies eenformele positie te geven - Hoger Onderwijs-, Onderzoek- en Wetenschapsbeleid - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 461 toegevoegd aan dossier 31288 - Hoger Onderwijs-, Onderzoek- en Wetenschapsbeleid.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Hoger Onderwijs-, Onderzoek- en Wetenschapsbeleid; Motie; Motie van de leden Mohandis en Van Meenen over voorstellen om opleidingscommissies eenformele positie te geven |
---|---|
Documentdatum | 21-05-2015 |
Publicatiedatum | 22-05-2015 |
Nummer | KST31288461 |
Kenmerk | 31288, nr. 461 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
31 288 Hoger Onderwijs-, Onderzoek- en Wetenschapsbeleid
Nr. 461 MOTIE VAN DE LEDEN MOHANDIS EN VAN MEENEN
Voorgesteld 21 mei 2015
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat de opleidingscommissie en faculteits- en deelraad baat zouden hebben bij adviesrecht en instemmingsrecht, opdat de stem van studenten en docenten sterker meeweegt in onderwijsinhoudelijke beslissingen;
van mening dat voor het creëren van opleidingen van hoge kwaliteit de input van de student over zijn opleiding van cruciaal belang is;
van mening dat opleidingscommissies als de meest decentrale gesprekspartner meer in positie gebracht moeten worden om formeel over de onderwijsinhoud mee te beslissen;
verzoekt de regering, in samenspraak met de bonden en koepels met voorstellen te komen om opleidingscommissies een formele positie te geven met adviesrecht en instemmingsrecht op onderdelen;
verzoekt de regering tevens, ook voorstellen te doen om faculteits- en deelraden te versterken in hun advies-en instemmingsrecht,
en gaat over tot de orde van de dag.
Mohandis
Van Meenen