Motie Pia Dijkstra over een pilot voor een evaluatiemoment na afhandeling van de klacht - Regels ter bevordering van de kwaliteit van zorg en de behandeling van klachten en geschillen in de zorg (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg) - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 56 toegevoegd aan wetsvoorstel 32402 - Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg i.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Regels ter bevordering van de kwaliteit van zorg en de behandeling van klachten en geschillen in de zorg (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg); Motie; Motie van het lid Pia Dijkstra over een pilot voor een evaluatiemoment na afhandeling van de klacht |
---|---|
Documentdatum | 04-07-2013 |
Publicatiedatum | 04-07-2013 |
Nummer | KST3240256 |
Kenmerk | 32402, nr. 56 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2012–2013
32 402
Regels ter bevordering van de kwaliteit van zorg en de behandeling van klachten en geschillen in de zorg (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg)
Nr. 56
MOTIE VAN HET LID PIA DIJKSTRA
Voorgesteld 2 juli 2013
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende dat nazorg een belangrijk onderdeel van een evenwichtige klachtenprocedure dient te zijn;
van mening dat de afhandeling van een interne klachtenbehandeling niet het eindpunt mag zijn van de klachtenprocedure;
verzoekt de regering, een pilot te starten waarbij zorgaanbieders standaard drie maanden na de afhandeling van de klacht een kort evaluatiemoment invoeren,
en gaat over tot de orde van de dag.
Pia Dijkstra