Gewijzigd amendement Pia Dijkstra ter vervanging van nr. 23 over het invoegen van een evaluatiebepaling. - Regels ter bevordering van de kwaliteit van zorg en de behandeling van klachten en geschillen in de zorg (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg) - Hoofdinhoud
Dit gewijzigd amendement i is onder nr. 44 toegevoegd aan wetsvoorstel 32402 - Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg i.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Regels ter bevordering van de kwaliteit van zorg en de behandeling van klachten en geschillen in de zorg (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg); Amendement; Gewijzigd amendement van het lid Pia Dijkstra ter vervanging van nr. 23 over het invoegen van een evaluatiebepaling. |
---|---|
Documentdatum | 03-07-2013 |
Publicatiedatum | 03-07-2013 |
Nummer | KST3240244 |
Kenmerk | 32402, nr. 44 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2012–2013
32 402
Regels ter bevordering van de kwaliteit van zorg en de behandeling van klachten en geschillen in de zorg (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg)
Nr. 44
GEWIJZIGD AMENDEMENT VAN HET LID PIA DIJKSTRA TER VERVANGING VAN DAT GEDRUKT ONDER NR. 23
Ontvangen 1 juli 2013
De ondergetekende stelt het volgende amendement voor: Na hoofdstuk 4 wordt een hoofdstuk ingevoegd, luidende:
HOOFDSTUK 4A. EVALUATIE
Artikel 30a
Onze Minister zendt binnen vijf jaar na de inwerkingtreding van deze wet aan de Staten-Generaal een verslag over de doeltreffendheid en de effecten van deze wet in de praktijk.
Toelichting
Dit amendement regelt een evaluatie van voorliggende wetswijziging die binnen vijf jaar na inwerkingtreding naar de Kamer moet worden gezonden. Doel van deze evaluatie is om inzicht te krijgen of de voorliggende wet heeft bijgedragen aan het verhogen van de tevredenheid van cliënten over de klacht- en geschillenregelingen in de zorg en of er een effectievere behandeling van de beslechting van klachten en geschillen plaatsvindt. Bij deze evaluatie wordt in ieder geval betrokken in hoeverre nadere bepalingen met betrekking tot de nazorg bij de afhandeling van klachten en geschillen door cliënten wenselijk wordt geacht.
Pia Dijkstra