Amendement Leijten over het ook toegang geven van werknemers tot de klachtenregeling - Regels ter bevordering van de kwaliteit van zorg en de behandeling van klachten en geschillen in de zorg (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg) - Hoofdinhoud
Dit amendement i is onder nr. 35 toegevoegd aan wetsvoorstel 32402 - Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg i.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Regels ter bevordering van de kwaliteit van zorg en de behandeling van klachten en geschillen in de zorg (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg); Amendement; Amendement van het lid Leijten over het ook toegang geven van werknemers tot de klachtenregeling |
---|---|
Documentdatum | 20-06-2013 |
Publicatiedatum | 20-06-2013 |
Nummer | KST3240235 |
Kenmerk | 32402, nr. 35 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2012–2013
32 402
Regels ter bevordering van de kwaliteit van zorg en de behandeling van klachten en geschillen in de zorg (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg)
Nr. 35
AMENDEMENT VAN HET LID LEIJTEN
Ontvangen 18 juni 2013
De ondergetekende stelt het volgende amendement voor:
Aan artikel 14, eerste lid, wordt een zin toegevoegd, luidende: Tevens kan een klacht worden ingediend door een werknemer van de zorgaanbieder indien hij het vermoeden van een misstand heeft.
Toelichting
Mensen die werken in de zorg zijn de ogen en oren van een instelling. Het is van groot belang dat zij goed gehoord worden door leidinggevenden en bestuurders. Dit is soms niet het geval. Om er voor te zorgen dat ook geluiden van de werkvloer serieus worden genomen in de organisatie, stelt indiener voor om ook werknemers toegang te geven tot de klachtenregeling. Wanneer een werkgever melding wil maken van een misstand moet dat mogelijk zijn.
Leijten