Gewijzigde motie van Gerven ter vervanging van die gedrukt onder 30862, nr.69 - Goedkeuring van het op 21 december 2005 te Middelburg tot stand gekomen Verdrag tussen het Koninkrijk der Nederlanden en het Vlaams Gewest betreffende de uitvoering van de ontwikkelingsschets 2010 Schelde-estuarium (Trb. 2005, 310) - Hoofdinhoud
Deze gewijzigde motie is onder nr. 80 toegevoegd aan wetsvoorstel 30862 - Goedkeuring van het Verdrag met Vlaanderen betreffende de uitvoering van de ontwikkelingsschets 2010 Schelde-estuarium en wetsvoorstel 30862 - Goedkeuring van het Verdrag met Vlaanderen betreffende de uitvoering van de ontwikkelingsschets 2010 Schelde-estuarium.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Goedkeuring van het op 21 december 2005 te Middelburg tot stand gekomen Verdrag tussen het Koninkrijk der Nederlanden en het Vlaams Gewest betreffende de uitvoering van de ontwikkelingsschets 2010 Schelde-estuarium (Trb. 2005, 310); Motie; Gewijzigde motie van het lid van Gerven t.v.v. die gedrukt onder 30862, nr.69 |
---|---|
Documentdatum | 24-05-2012 |
Publicatiedatum | 24-05-2012 |
Nummer | KST3086280 |
Kenmerk | 30862, nr. 80 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2011–2012
30 862
Goedkeuring van het op 21 december 2005 te Middelburg tot stand gekomen Verdrag tussen het Koninkrijk der Nederlanden en het Vlaams Gewest betreffende de uitvoering van de ontwikkelingsschets 2010 Schelde-estuarium (Trb. 2005, 310)
Nr. 80
GEWIJZIGDE MOTIE VAN HET LID VAN GERVEN TER VERVANGING VAN DIE GEDRUKT ONDER NR. 69
Voorgesteld 22 mei 2012
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat het structurele probleem van achteruitgang van de natuur gelegen is in de verdieping van de Westerschelde om de haven van Antwerpen, die 70 km landinwaarts ligt, bereikbaar te maken voor de allergrootste schepen;
overwegende dat dit leidt tot steeds nieuwe uitdiepingen ten koste van haar unieke natuurlijke karakter en de Antwerpse haven daarom beter op andere vormen van groei kan inzetten;
overwegende dat het Scheldeverdrag dit probleem niet oplost;
verzoekt de regering, opnieuw te onderhandelen met België over een nieuw memorandum op het Scheldeverdrag, waarbij wordt ingezet op samenwerking en een eerlijke taakverdeling tussen de havens van Rotterdam, Zeebrugge en Antwerpen, zodat ’s werelds grootste schepen niet meer naar Antwerpen hoeven te varen en geen verdergaande verdieping van de Westerschelde noodzakelijk is,
en gaat over tot de orde van de dag.
Van Gerven